Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi holder på og konvertere fra xp til win7 på alle klientmaskiner. For og beholde alle innstillinger bruker vi enkel overføring (den innebyggde funksjonen i win7. Denne fungerer kjempe fint, men tidvis hopper den over kontoer. Den tar det med i Delte Mapper, men ikke som enkelt konto.

Noen som har brukt dette mye og opplevd problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi holder på og konvertere fra xp til win7 på alle klientmaskiner. For og beholde alle innstillinger bruker vi enkel overføring (den innebyggde funksjonen i win7. Denne fungerer kjempe fint, men tidvis hopper den over kontoer. Den tar det med i Delte Mapper, men ikke som enkelt konto.

Noen som har brukt dette mye og opplevd problemet.

Jeg ser jeg ikke svarer på spørsmålet, men bare for å tipse deg.

Jeg har hatt god erfaring med USMT, user state migration tool. Dette kan bakes inn i installasjonsprosessen og trenger bare ett nettverksområde å legge brukerens data på. Du kan da faktisk gjøre alt dette automatisk.

Tror den innebyggede funksjonen ikke helt er laget for bedriftsløsninger.

Sjekk opp USMT (User State Migration Tool) og MDT 2010 RC (Microsoft Deployment Toolkit 2010 Release Candidate), disse er virkelig verdt å sette seg inn i.

Endret av Alslinet
Lenke til kommentar

Takker så mye. Blir kanskje litt mye og sette seg inn i pr i dag for min del. Vi har ikke mer enn ca 100 klienter, men derimot et stor serverpark som skal over på 2008. Hovedvekten blir på serverene først også tar vi klientene gruppe for gruppe når vi har tid.

Men må se mer på USMT fremover. Virker jo veldig greit :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...