Gå til innhold

Vurderer å kjøpe mac!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ser at Mac blir mer vanlig, men jeg har aldri prøvd en. Egentlig har jeg aldri hørt så mye snakk om dem heller.

Kan noen hjelpe meg med fordeler og ulemper ved å gå over til mac?

Hvilke 'problemer' fikk du med din første mac?

Hva er forskjellen?

Funker alle nyere spill/program på mac?

Jeg er ikke en avansert bruker, trenger datamaskin til jobb/skole, litt spilling, photoshop, surfing, se film etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg ser at Mac blir mer vanlig, men jeg har aldri prøvd en. Egentlig har jeg aldri hørt så mye snakk om dem heller.

Kan noen hjelpe meg med fordeler og ulemper ved å gå over til mac?

Hvilke 'problemer' fikk du med din første mac?

Hva er forskjellen?

Funker alle nyere spill/program på mac?

Jeg er ikke en avansert bruker, trenger datamaskin til jobb/skole, litt spilling, photoshop, surfing, se film etc.

Har en Mac, alt jeg kan si er: ikke gjør det.
Lenke til kommentar
Har en Mac, alt jeg kan si er: ikke gjør det.

Kvifor?

Søk på forumet her.. ligger vel en million slike tråder her.

Jeg starter sikkert en ny mac/pc diskusjon nå, men maskinvaren er akkurat den samme som en PC, bare dyrere. Forskjellen ligger i det fysiske designet på maskina. Så om du liker designet og er interesert i å betale ekstra for det, gjør det.

Mac OSX er ikke annet en et dårlig alternativ til seriøse linux distroer. For meg er det uferdig, ukonfigurerbart og ser dårlig ut i forholdt til både linux og windows. Om du vil kjøre windows på macen din trenger du å kjøpe en windowslisens til en drøy tusing, som gjør macen enda dyrere.

Så, om du ønsker å betale mye for et bra design, gjør det, om du klarer deg med noe "enklere", velg et annet merke.

Endret av tdipower
Lenke til kommentar

Det desverre mange gjør er å overdrive overprisen på Mac. Sammenlikner det med en billig HP med sprkk-kvalitet, 1 og en halv timers batteritid osv. Sammenlikn heller med en Lenovo eller noe med tilnærmet samme pris. Men legg merke til at jeg ikke sier at det ikke er dyrer enn en vanlig PC.

Men uansett, all informasjon om dette kommer til å være subjektivt. Og jeg synes du kunne ha søkt igjennom forumet, for det ligger hundre tusen slike poster her fra før.

Lenke til kommentar

En HP Elitebook eller en Lenovo Thinkpad T/W/X serie vil igjen virke nesten "overpriset" kontra en "tilsvarende" mac. Dog er ikke mac'en tilsvarende i de fleste sammenhenger. I min verden er en macbook selv om den heter pro et hjemmeprodukt. blanke skjermer med lav oppløsning f.eks. gjør de håpløse for meg. Jada, det er kommet matt skjerm på 15" nå, men jeg skal ha en 13" maskin. Blir nok en X301 for min del.

Så jeg er enig med program i at overprisen ofte er overdrevet, dog er den dyrere en maskiner som er tilnærmet lik.

Glemte.. Men jeg har absolutt ikke noe mot designet på de nye mbp maskinene. Så kunne absolutt kjøpt en for å kjøre W7 på om jeg skulle hatt en bærbar privet. Men det ene og alene for designet.

Endret av tdipower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...