Gå til innhold

[Løst]Hvordan åpne filtype EPS-FIL

Anbefalte innlegg

Hei,

Som emnetittel tilsier så lurer jeg på hvordan jeg skal åpne filer med formatet:EPS

UTEN å kjøpe dyr programvare vel og merke.

Dette i jobbsammenheng. og jeg bruker gamleversonen CS2 av illustrator.

Mange takk for gode svar.

Endret av Condis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde egentlig ikke spør om det når du sier du sitter på Illustrator som, sist jeg lekte med det, kan åpne og lagre EPS-filer like greit som sitt basisformat.

Vær oppmerksom på at EPS-formatet, som PDF-filer/formatet har bygget videre på, kan inneholde både (punkt)bilder og vektorgrafikk. Åpner du slike filer i bildebehandlingsprogrammer vil tekst og andre skalerbare vektorelementer konverteres til punktgrafikk.

Avhengig av oppløsningen er ikke dette nødvendigvis ønskelig med tanke på kvaliteten i produksjonsleddet.

Lenke til kommentar
Du burde egentlig ikke spør om det når du sier du sitter på Illustrator som, sist jeg lekte med det, kan åpne og lagre EPS-filer like greit som sitt basisformat.

Vær oppmerksom på at EPS-formatet, som PDF-filer/formatet har bygget videre på, kan inneholde både (punkt)bilder og vektorgrafikk. Åpner du slike filer i bildebehandlingsprogrammer vil tekst og andre skalerbare vektorelementer konverteres til punktgrafikk.

Avhengig av oppløsningen er ikke dette nødvendigvis ønskelig med tanke på kvaliteten i produksjonsleddet.

Takk for informasjonen, det er litt rart men illustratoren jeg bruker på jobb ville vartfall ikke åpne filen jeg fikk fra en kunde idag. Jeg jobber med skilt og reklame så jeg printer gjerne direkte ut det mediet kunden kommer med på folie. Så jeg stod litt fast idag sjønner du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...