Condis Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Hei, Som emnetittel tilsier så lurer jeg på hvordan jeg skal åpne filer med formatet:EPS UTEN å kjøpe dyr programvare vel og merke. Dette i jobbsammenheng. og jeg bruker gamleversonen CS2 av illustrator. Mange takk for gode svar. Endret 9. september 2009 av Condis Lenke til kommentar
meeg Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Du kan åpne og redigere .EPS filer i gratisprogrammer som f.eks Gimp eller paint.NET. Lenke til kommentar
Condis Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Tusen takk, dette hjelper meg stort. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Du burde egentlig ikke spør om det når du sier du sitter på Illustrator som, sist jeg lekte med det, kan åpne og lagre EPS-filer like greit som sitt basisformat. Vær oppmerksom på at EPS-formatet, som PDF-filer/formatet har bygget videre på, kan inneholde både (punkt)bilder og vektorgrafikk. Åpner du slike filer i bildebehandlingsprogrammer vil tekst og andre skalerbare vektorelementer konverteres til punktgrafikk. Avhengig av oppløsningen er ikke dette nødvendigvis ønskelig med tanke på kvaliteten i produksjonsleddet. Lenke til kommentar
Condis Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Du burde egentlig ikke spør om det når du sier du sitter på Illustrator som, sist jeg lekte med det, kan åpne og lagre EPS-filer like greit som sitt basisformat. Vær oppmerksom på at EPS-formatet, som PDF-filer/formatet har bygget videre på, kan inneholde både (punkt)bilder og vektorgrafikk. Åpner du slike filer i bildebehandlingsprogrammer vil tekst og andre skalerbare vektorelementer konverteres til punktgrafikk. Avhengig av oppløsningen er ikke dette nødvendigvis ønskelig med tanke på kvaliteten i produksjonsleddet. Takk for informasjonen, det er litt rart men illustratoren jeg bruker på jobb ville vartfall ikke åpne filen jeg fikk fra en kunde idag. Jeg jobber med skilt og reklame så jeg printer gjerne direkte ut det mediet kunden kommer med på folie. Så jeg stod litt fast idag sjønner du. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Både AI, EPS og PDF-filer kan få det for seg å være svært vanskelige innimellom. Der er Acrobat Pro en venn i nøden, som kan hjelpe til med "konvertering". Lenke til kommentar
Condis Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Både AI, EPS og PDF-filer kan få det for seg å være svært vanskelige innimellom. Der er Acrobat Pro en venn i nøden, som kan hjelpe til med "konvertering". Jeg fikk ikke åpnet filen i "Gimp" heller, men jeg får prøve Acrobat Pro også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå