Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

problemer med cyberforhold

Gjest engstelig

Anbefalte innlegg

Gjest engstelig

hei..

nå har det seg slik at jeg hatt litt problemer i med jenter over internet. jeg har fått meg to nettskjærester på en gang. jeg vet ikke i hvilken grad jeg skal ta dette problemet alvorlig, fordi det er jo nettforhold. og det er jo ikke ordentlig :( men likevell får jeg ganske dårlig samvittighet. jeg har sendt en del flørtete meldinger til hun ene, og er redd for at den andre skal finne ut ved å gå inn på profilen hennes. hun vet at jeg er en bruker på denne nettsiden, og kan bare gå inn på hennes sin bruker på vennelisten min, og se meldingene mine. jeg vet det ikke er noe særlig stor sjangse for at dette kan skje, men likevell sitter det å gnager i meg. nå vil jeg tilføye at hun ene har en kjæreste i tilegg til meg, men sier at det er meg hun helst vil ha. hva burde jeg gjøre? burde jeg slå opp med en av dem, eller ta det mindre på alvor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du må ta det mindre på alvor.. Nettkjærester? Det er ikke noe forpliktende i noe sånnt, og så lenge dere ikke har blitt enige om at dette skal være ekslusivt, så har du ingen ting å bekymre deg over.

Har du møtt noen av de i det hele tatt, eller er det kun over nett?

Ikke at det egentlig spiller sånn kjemperolle for det virker som at ingen av dere har lovet hverandre noen form for ekslusivitet. Spesielt når hun ene har type allerede.

Senk skuldrene og slapp av du :)

Lenke til kommentar
Gjest engstelig
Jeg tror du må ta det mindre på alvor.. Nettkjærester? Det er ikke noe forpliktende i noe sånnt, og så lenge dere ikke har blitt enige om at dette skal være ekslusivt, så har du ingen ting å bekymre deg over.

Har du møtt noen av de i det hele tatt, eller er det kun over nett?

Ikke at det egentlig spiller sånn kjemperolle for det virker som at ingen av dere har lovet hverandre noen form for ekslusivitet. Spesielt når hun ene har type allerede.

Senk skuldrene og slapp av du :)

ååh tusen takk!!!! dette hjalp veldig :)

*senker skuldrene*

jeg skal prøve å være mer avslappet. jeg tar cyberforhold altfor alvorlig. det er vel bare sånn jeg er.. jeg tenker internetforhold= et vanlig forhold. men egentlig så er jeg jo singel.

Lenke til kommentar
Gjest engstelig
Hva gjør man egentlig i et cyberforhold? Hva skiller disse jentene fra en annen kamerat som du snakker med på MSN, at dere skriver *kyss* og *klem*?

ja, og følelsen av at noen faktisk er glad i deg og tenker på deg, utenom familie.. :love: og det er noe som jeg har savnet utrolig lenge

Lenke til kommentar

Du trenger virkelig å komme deg ut en tur! Hva som helst - når du får deg nettkjærester bør det ringe en bjelle. No offense, men slike forhold bør du ikke ta noe seriøst.

Prøv i alle fall å treffe noen av disse jentene om du kan, så kanskje det kan bli noe mer enn bare tekst på deg.

Endret av Eivolele
Lenke til kommentar
Hva gjør man egentlig i et cyberforhold? Hva skiller disse jentene fra en annen kamerat som du snakker med på MSN, at dere skriver *kyss* og *klem*?

ja, og følelsen av at noen faktisk er glad i deg og tenker på deg, utenom familie.. :love: og det er noe som jeg har savnet utrolig lenge

hehe, fikk en liten latter der ; )

Treff heller ekte jenter "in real life". Tru meg, det er mye herligere følelser innvolvert enn i ett cyberforhold =)

Lenke til kommentar
Gjest bare min mening

Det er ikke noe galt med å bli kjent med folk på nettet og også å ha kjærester man har møtt der, men å være kjærester med noen man ikke har møtt er helt bak mål.

Internett er et bra sted for flørting, men bare så lenge formålet er å få seg noe i det virkelige liv.

Det du driver med kalles å mure seg inne. sett deg som mål å møte en av disse jentene minst annenhver uke. togbilletter er ikke sååå dyrt. Hvis dere er "kjærester" må de jo ville møte deg!

Lenke til kommentar
Gjest engstelig
Det er ikke noe galt med å bli kjent med folk på nettet og også å ha kjærester man har møtt der, men å være kjærester med noen man ikke har møtt er helt bak mål.

Internett er et bra sted for flørting, men bare så lenge formålet er å få seg noe i det virkelige liv.

Det du driver med kalles å mure seg inne. sett deg som mål å møte en av disse jentene minst annenhver uke. togbilletter er ikke sååå dyrt. Hvis dere er "kjærester" må de jo ville møte deg!

ja, okay.. noe jeg har glemt å nevne, er at disse jentene ikke bor i norge. så å dra til en av dem annenhver helg ville vært et forferdelig slit.

jeg har lest alle innleggene og det virker som om mange av dere synes det er dumt med cyberforhold. nå var heller ikke dette helt det jeg mente å snakke om men..

er det så sykt galt, hvis jeg i den virkelige verden tenker på meg selv som singel, helt til det kommer ei jente som jeg ser muligheten til å bli sammen med? det skjer dessverre ikke med det første nemlig. og jeg vil jo si at jeg er en del ute også, selv om det blir mye nettchatting på kveldene.

Lenke til kommentar
Gjest bare min mening

hvorfor skjer det ikke med det første at du møter en jente du har muligheten til å bli sammen med?

Det er ikke galt å ha cyberforhold. Det er bare dumt og mot sin hensikt. Isteden for å være ute på markedet og lete bruker du tiden på å drømme deg bort med noen som bor så langt vekk at det er praktisk talt urealistisk at noe som helst noen gang vil kunne skje.

Jeg pleier å sette grensa på 2 timer reisetid for at jeg i det hele tatt skal gidde å snakke med noen hvis hensikten er mer enn å diskutere gitarer og stereoanlegg....

Jeg tør gjette på at du er relativt ung? og ikke har så mye selvtillit?

ikke noe galt med det, men hvis du forteller litt mer detaljer om deg selv blir det lettere å komme med råd... f.eks. alder, hobbyer, går du på skole, bor du i by eller på landet?

Lenke til kommentar
Gjest engstelig
hvorfor skjer det ikke med det første at du møter en jente du har muligheten til å bli sammen med?

Det er ikke galt å ha cyberforhold. Det er bare dumt og mot sin hensikt. Isteden for å være ute på markedet og lete bruker du tiden på å drømme deg bort med noen som bor så langt vekk at det er praktisk talt urealistisk at noe som helst noen gang vil kunne skje.

Jeg pleier å sette grensa på 2 timer reisetid for at jeg i det hele tatt skal gidde å snakke med noen hvis hensikten er mer enn å diskutere gitarer og stereoanlegg....

Jeg tør gjette på at du er relativt ung? og ikke har så mye selvtillit?

ikke noe galt med det, men hvis du forteller litt mer detaljer om deg selv blir det lettere å komme med råd... f.eks. alder, hobbyer, går du på skole, bor du i by eller på landet?

aah >.< det var ikke akkurat det jeg mente. jeg føler bare at jeg har vanskelig for å ta intiativ når jeg ser ei jeg liker.. mens andre gutter flørter med dem som om det var ingenting og jenter tafser på disse guttene hele tiden.

det er vel dumt med cyberforhold, men det er så vanskelig å skaffe seg ordentlige forhold. det bare går ikke for meg ><

du har rett i at jeg er ung, og ihvertfall rett i at jeg har dårlig selvtillit. dette sliter jeg kjempemye med, og er utrolig selvkritisk på ting jeg gjør. det er vel mye dette som stopper for at jeg kan komme i et forhold med ei ordentlig jente som bor i norge. jeg vet ikke hvordan jeg skal snu dette, å få mer selvtillit ><

litt detaljer.. okay.. :-)

jeg er 17 år, og hun ene av jentene er 16, mens hun andre er 19. jeg går på videregående skole, og bor i et tettsted :p jeg er veldig glad i å spille gitar, og å fotografere. det er hovedhobbiene mine ihvertfall.

Blir det noe seriøst mellom dere bør du roe ned med hun andre. Kommunikasjon over internett er real-life det også, bare at det er lettere at ting går skikkelig ille ved små misforståelser. Lykke til.

tusen takk :) det er akkurat dette jeg er redd for >.< at det skal skje en eller annen misforståelse som jeg kommer til å angre på.. for det å angre på meldinger jeg sender, gjør jeg veldig mye :<

eg har forresten møtt folk "irl" jeg har møtt på nettet først, kjent hverandre i 2~ år, det var ganske flaut/rart selv om vi hadde prata på msn kanskje hver dag i 2 år.

jeg håper litt på at jeg kan møte henne irl etterhvert også :) men det ville ikke blitt før til sommeren elns >.< og det er vel ganske dumt å gå rundt å vente

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...