Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med laptop (acer 5920zg)

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene hatt en del problemer med laptopen min (acer aspire 5720zg)

For 2-3 dager siden satt jeg å spillte på maskinen min da jeg fikk blåskjerm (for første gang), og maskinen restartet.

Gjenopptok spillingen, og det samme skjedde etter noen minutter.

Når maskinen endelig startet opp, noe som tok en del lengre tid en vanlig, fikk jeg opp denne beskjeden:

post-135766-1252451067_thumb.jpg

De neste dagene gikk uten problemer da jeg ikke har spillt noen spill på maskinen, men da jeg skulle slå på maskinen i dag begynte problemene virkelig å hope seg opp.

Slo på maskinen som vanlig, åpnet nettleseren, men så plutselig restartet maskinen og begynte med "startup repair"

post-135766-1252451731_thumb.jpg

Prøvde å restarte flere ganger, men fikk opp samme meny. I tillegg fikk jeg merkelige striper på skjermen under oppstart.

post-135766-1252451979_thumb.jpg

Etter flere forsøk klarte jeg endelig å få maskinen opp å gå, selv om den ikke virker slik som den skal. Av og til blir skjermen svart noen sekunder, og jeg får beskjed om at skjermdriveren er blitt gjenopprettet. Noen ganger starter maskinen på nytt av det, noen ganger ikke. I tillegg er fargene noe merkelig, men ikke så stor forskjell fra slik det var før.

Har av og til problemer med at maskinen blir veldig varm, men bruker å rense vifta for støv med en støvsuger i ny og ne. Tidligere var den litt over 80 grader idle og så var at den slo seg av (tror der er ved ca 100 grader). Var oppi noen og 90 grader da maskinen begynte å tulle nå sist. Kan bli så varm at jeg brenner meg ved å ta på maskinen over der prosessoren ligger.

der idle og så var at den slo seg av (tror der er ved ca 100 grader). Var oppi noen og 90 grader da maskinen begynte å tulle nå sist. Kan bli så varm at jeg brenner meg ved å ta på maskinen over der prosessoren ligger.

Noen som vet hva problemet kan være? Er det bare driverfeil, eller er det feil med skjermkort eller noe?

Edit:

I stede for skjermspareren, får jeg følgende beskjed: "En feil gjør at denne lysbildefremvisningen ikke kan spilles av"

I tillegg har jeg funnet en trojaner på maskinen.

post-135766-1252457436_thumb.jpg

post-135766-1252466663_thumb.jpg

Endret av robolai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk på Google med 0x00000116. Du vil få mange treff, også som vedrører nvlddmkm.sys.

Ut fra det sdu skriver forøvrigt kan det se utsom om deler av driverne til skjermkortet (nvidia) var smittet av virus og er fjernet av antivirusprogrammet ditt. Dermed vil ikke driversettet virke lengre. Det bør avinstalleres grundig før ny utgave installeres.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...