Gå til innhold

Valgets kval, HTC Hero .. eller noe annet.


Targa_PC

Anbefalte innlegg

Min gamle, og fortsatt velfungerende Nokia 6290, er moden for utskifting. Jeg vil ha en telefon med større skjerm. En telefon med en god skjerm.

Etter å ha lest side opp og side ned om "helten", er jeg ikke lenger sikker på om den er den rette.

På meg virker det å være en telefon kun for spesielt interesserte. Det som er det fordelaktige er at en har mulighet til å laste ned og installere nye program..

Ellers er ikke telefonen noe å rope hurra for. Skjermen er standar kvalitet, maskinvare-

helt OK. Flaggskipet Omnia HDblir for digert reint fysisk. Det samme sier jeg om det amerikanske forbildet, Iphone. Uansett hvor vel gjennomført den er, jeg vegrer meg..

 

Så hvor ligger alternativene ??

Vel, Samsung har levert et alternativ, Jet. Men for Amobil`s brukere har den tydelig vis

ikke fanget interessen. Et søk etter den avslører kun en håndfull poster. pussigt..

Jeg sier ikke at Jet er den perfekte mobil men tror at den vil fungere for meg.

 

Er det en annen telefon jeg heller burde ha valgt ?

Endret av Targa_PC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har samme problemet som deg,får ikke bestemt meg helt for hvilken tlf jeg vill ha.luter mot samsung omnia 2 men den kommer ikke før 2 oktober og jeg må ha tlf NÅ.iphone 3gs hadde jeg og har gått lei hele tlf etter og hatt 3g og 3gs.omnia hd hadde jeg også men den imponerte ikke akkurat med symbia og trykk 2 ganger for og komme inn på menyene,dårlig kvalitet på samtalene og dårlig lyd på video opptakene osv.så da er det vel bare hero igjen da eller og vente på samsung omnia 2.

Lenke til kommentar

Faren min trenger også ny mobil, og det er da en smart-telefon som er aktuelt. Det er er et must at den kan synkroniseres med Outlook, og jeg lurer på om noen vet om Hero kan det? Jeg sitter nemlig selv og har lyst på HTC Hero, for den virker særdeles fristende! Også er den ikke Apple ;P

 

Sorry for at jeg kind of hi-jacker tråden din :p

Lenke til kommentar

Jeg overførte ihvertfall telefonlista fra min Sony Ericsson w880i til Outlook 2009 og videre til Hero. Så den syncer ihvertfall med Outlook via kabel. Går kanskje via blåtann også. har du en exchange-server, regner jeg med at man kan synce der også.

 

Jeg er veldig gla i min Hero. Store fordelen er at man kan gjøre hva man vil med den, installere hva man vil, og er man litt nysgjerrig, kan man legge inn custom firmware som gjør telefonen virkelig bra og eksotisk.

 

Også en fordel at Android, og Hero spesielt, er en veldig populær plattform der utviklere får utfolde seg fritt. Dette fører til bedre programmer, bedre firmware, og nye funksjoner.

 

Kvaliteten på mobilen er veldig bra. Ingen knirking eller slark, skjermen er god, lyden er veldig god. Utseendet er også spesielt og tiltalende.

Lenke til kommentar
Så det er enstemmighet over at android vil bli et stort mobil OS fremmover? Utvalget av programmer er vel relativt lite i forhold til iPhone?

Det kan godt hende, men Apple har en tendens til å være litt mer trangsynte når det gjelder OpenSource enn det Google er, så derfor er det nok bare et spørsmål om tid før vi ser en klar overvekt andre veien. iPhone har tross alt hatt så godt som monopol på markedet ganske lenge nå.

Lenke til kommentar

Det er et KJEMPEUTVALG av programmer i Andriod market. Jeg vet ikke hvor mange programmer og det er nok ikke like mange som på iPhone. Men bruker du 70 000 programmer på telefonen din? Det handler ikke om hvor mange, men hvor gode. Android market er mye friere enn Appstore og fører med seg mange kvalitetsprogrammer. Det er også mange spill om du vil det.

 

Det er også en svært spennende platform som jeg vil tro har like mange programmer som appstore om ikke så alt for lang tid. Det er bare noe jeg (og mange andre) tror.

Endret av program
Lenke til kommentar
Hero er ikke for spesielt interesserte. Jeg anbefaler den veldig mye. OSet er helt fantastisk og kan spare en hver perswon for mye tid.

 

Jaha hvordan skal Hero spare meg for mye tid ? Poenget er vel at slikt nytt leketøy

stjeler mye tid. ;)

 

Det er et KJEMPEUTVALG av programmer i Andriod market. Jeg vet ikke hvor mange programmer og det er nok ikke like mange som på iPhone. Men bruker du 70 000 programmer på telefonen din? Det handler ikke om hvor mange, men hvor gode. Android market er mye friere enn Appstore og fører med seg mange kvalitetsprogrammer. Det er også mange spill om du vil det.

 

Det er også en svært spennende platform som jeg vil tro har like mange programmer som appstore om ikke så alt for lang tid. Det er bare noe jeg (og mange andre) tror.

 

Joda Marked vil nok få lang innholdsliste. Jeg undrer meg på hvor nyttige de er ?

Har kikket litt og så langt finner jeg mest av kategorien "kjekt å ha". ;)

 

Nå må ingen tro at iPhone og Android er nye med nedlastbare program. På min 6290 har jeg lastet ned ekstraprogram fra handango.

Lenke til kommentar
Hvordan er Hero som mp3-spiller? Og en ting til, er det mulig å skrive sms i landscape-mode?

 

 

Musikk

Den er veldig god som musikk mobil.

Det finnes også program for å få album bilde på sangene.

programmet koster dog penger så du finner ikke programmet i norske market.

Album art grabber.

 

2712-4a6dc4c606295.jpg

 

Tunewiki

Ellers har du programmet Tunewiki som er gratis

Dette programmet finner album bilde automatisk og søker også etter sang teksten.

Du finne også mange 100 radio kanaler.

 

tunewiki.png

TuneWiki_Shoutcast.png

 

 

Spotify:

 

Du kan også bruke Spotiy. Med Spotify mobil er det mulig å synce spille listene med telefonen slik at du slipper å streame sangene.

Spotify mobile krever premium konto altså du må betale 99kr måneden.

 

Spotify-Android.jpg

 

 

 

Spotify,TuneWiki kan spille musikk samtidig som du gjør andre ting det er en av fordelene til android.

 

Iphone avslutter musikken med en gang du går tilbake til menyen.

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar
Og en ting til, er det mulig å skrive sms i landscape-mode?

 

Jepp - det er bare og tilte telefonen. Nesten å anbefale fordi tastene da blir større, men det hele er vanesak.

 

Jeg er iallefall ganske så fornøyd med telefonen til nå. Er ikke helt "vant" med den enda, men det blir bedre og bedre for hver dag (ettervert som jeg lærer nye ting). Er en liten omskoleringsprossess jeg må gjennom etter å ha hatt Nokia i mange år.

Lenke til kommentar
Min gamle, og fortsatt velfungerende Nokia 6290, er moden for utskifting. Jeg vil ha en telefon med større skjerm. En telefon med en god skjerm.

Etter å ha lest side opp og side ned om "helten", er jeg ikke lenger sikker på om den er den rette.

På meg virker det å være en telefon kun for spesielt interesserte. Det som er det fordelaktige er at en har mulighet til å laste ned og installere nye program..

Ellers er ikke telefonen noe å rope hurra for. Skjermen er standar kvalitet, maskinvare-

helt OK. Flaggskipet Omnia HDblir for digert reint fysisk. Det samme sier jeg om det amerikanske forbildet, Iphone. Uansett hvor vel gjennomført den er, jeg vegrer meg..

 

Så hvor ligger alternativene ??

Vel, Samsung har levert et alternativ, Jet. Men for Amobil`s brukere har den tydelig vis

ikke fanget interessen. Et søk etter den avslører kun en håndfull poster. pussigt..

Jeg sier ikke at Jet er den perfekte mobil men tror at den vil fungere for meg.

 

Er det en annen telefon jeg heller burde ha valgt ?

 

Spørsmålet er vel hva du er på utkikk etter.

Jeg fikk meg en E66 (nokia, symbianos).. og jeg må si at for meg, er dette knalltelefon!

Responsiv og kjapp i menyer, den har wifi, gps, bevegelsessensor, stor (relativt) skjerm.

 

Det er noen ting dne er svak på:

* Kamera (selv om den har autofokus og videolys, er den veldig lysfølsom)

* Hodetelefoner kan ikke plugges rett i telefonen

 

Den kan ikke konkurrere i touchscreen markedet, pga. den har ikke touchscreen :p Men om du bare skal ha en god telefon, som er kjapp og responsiv, med smarttelefonegenskaper, så anbefaler jeg deg å se på denne. Ps. den er MYE bedre enn E65 (som jeg hadde før).

Lenke til kommentar
Spotify,TuneWiki kan spille musikk samtidig som du gjør andre ting det er en av fordelene til android.

 

Iphone avslutter musikken med en gang du går tilbake til menyen.

 

Noe som er sant for telefoner som ikke er jailbreaket, men med en gang du får installert backgrounder så kan du kjøre alle programmer i bakgrunnen. Tok meg 5 min å jailbreake min telefon, og 5 min å finne en guide på internett for hvordan jeg gjør det.

 

Det er nok mest smak og behag siden HTC hero og Apple iPhone er ganske like. Men skulle jeg kjøpt en telefon i dag så hadde det blitt en HTC Hero, kun fordi det ikke finnes iPhone på lager hos noen av teleselskapene.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er vel hva du er på utkikk etter.

Jeg fikk meg en E66 (nokia, symbianos).. og jeg må si at for meg, er dette knalltelefon!

Responsiv og kjapp i menyer, den har wifi, gps, bevegelsessensor, stor (relativt) skjerm.

 

Det er noen ting dne er svak på:

* Kamera (selv om den har autofokus og videolys, er den veldig lysfølsom)

* Hodetelefoner kan ikke plugges rett i telefonen

 

Den kan ikke konkurrere i touchscreen markedet, pga. den har ikke touchscreen :p Men om du bare skal ha en god telefon, som er kjapp og responsiv, med smarttelefonegenskaper, så anbefaler jeg deg å se på denne. Ps. den er MYE bedre enn E65 (som jeg hadde før).

 

 

Hva er jeg på utkikk etter ?? Tja .. ut ifra den mobilen jeg har ønsker jeg meg forbedringer på noen punkter: Større og bedre skjerm, støtte for wifi, gps, bedre kamera, 3,5 mm jackplugg.

E66 fyller flere av kravene mine men ikke alle. ;)

Endret av Targa_PC
Lenke til kommentar

Har en HTC Touch på lån.... med TouchFlo grensesnittet var det en mental belastning å bare skulle ringe ut. Enden på visa var at jeg fikk disablet hele driten og bruker nå det vanlige Windows Mobile grensesnittet.

 

Spørsmålet som melder seg da er: Er det mulig å hive ut HTC Sense og kjøre kun på grensesnittet til Android ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...