Gå til innhold

ATI Raedon HD 4670 eller nvidia geforce 9600gtx?

Rasmusx

Anbefalte innlegg

hei, jeg trenger ett nytt skjermkort, to av vennene mine selger et hvær, han ene selger ATI Raedon HD 4670 512 gddr3, han andre nvidia geforce 9600gtx 512 ddr3 (eller gddr3, husker ikke)

noen som vet hvilket som er best :p, jeg er ikke så erfaren med ati, men jeg elsker Nvidia :p

Endret av Rasmusx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja men saken er at jeg får ett av grafikk kortene til vennene min for 400kr :)

ahh min feil, leste bare kjapt igjennom :p isåfall ville jeg ha godt for HD 4670, spesielt med tanke på om du bruker pcen på lcd TV med hdmi, Ati HD 4xxx serien har full støtte for lyd gjennom div/hdmi som kan være ganske kjekt.

men uansett hva slags kort du velger, vi du vel få så å si nesten samme ytelse, tor kanskje 9600gt kan være litt kjappere til tider da er det snakk om of fps.

Endret av super_1990
Lenke til kommentar

Du blir nok fornøyd uansett hvilket du går for. I.o.m at de er såpass i samme sjikt ytelsesmessig. Men bare for å unngå misforståelser, når du sier 9600GTX, antar jeg at det faktisk er 9600GT vi snakker om (9600GTX finnes ikke), og at det ikke er noe slikt som 9800GTX e.l. Regner forsåvidt ikke med det siden kortet går for 400 kroner, da men.

Lenke til kommentar

Hei.

Har et ATI 4670, og en Athlon64x2 (begge kraftig overklokket), og kjører spill som Prototype, Fallout3, Battlestations Pacific osv i 1440x900 til 1900x1080 med 2-4xAA,4xAF uten problemer.

Jeg ville kjøpt skjermkort etter hvilket hovedkort du har. (SLI/Crossfire)

Har du kun en PCI-Express-slot, gå for et 4850 om du har muligheten, men et 4670 er en kjempebra løsning for folk som ikke har særlig kraftig PSU.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei.

Har et ATI 4670, og en Athlon64x2 (begge kraftig overklokket), og kjører spill som Prototype, Fallout3, Battlestations Pacific osv i 1440x900 til 1900x1080 med 2-4xAA,4xAF uten problemer.

Har du kun en PCI-Express-slot, gå for et 4850 om du har muligheten, men et 4670 er en kjempebra løsning for folk som ikke har særlig kraftig PSU.

Kjøpte geforce jeg :) har altid likt driverene osv :D ( også hater jeg ati catalyst, det funker ikke like bra syntes jeg :D)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hei.

Kjøpte geforce jeg :) har altid likt driverene osv :D ( også hater jeg ati catalyst, det funker ikke like bra syntes jeg :D)

Da har du nok kjøpt "feil" merke. ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...