Gå til innhold

Application has failed to start because the application configuration is incorrect. Reinstalling the application may fix this problem

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg kjøpte spillet Godfather 2 for en stund siden, og jeg likte det veldig godt. Spilte det veldig mye, men så måtte jeg formatere pc'n. Jeg gjorde dette, og da jeg installierte spillet igjen, fikk jeg errormeldingen: "This application has failed to start because the application configuration is incorrect. Reinstalling the application may fix this problem." (og ja, jeg har prøvd å reinstalliere spillet omtrent 10 ganger)

Jeg syns dette er veldig rart, for jeg spilte Godfather 2 veldig mye før jeg formaterte, og hadde aldri noe problemer. Det er en veldig bra spille-pc, så det skulle ikke være noe problem. Jeg installierte også samme Windows versjon som jeg hadde tidligere (XP), og driverne som følgte med på cd'n.

Vennligs hjelp. Hilsen frustrert Godfather-fan :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, hvordan sjekker jeg event-loggen? :blush:

Er nok noe sånt som er galt, for jeg har akkurat formatert, og det eneste jeg har lagt inn er de driverne som fulgte med cd'n. Men kanskje det er directx jeg mangler. Men regna med det fulgte med spillet hvis jeg trengte det? Pleier jo det :hmm:

Hvis jeg ikke husker feil; Control Panel, Administrative Tools, Event viewer. Eller Start, run, og skriv eventvwr

Så under seksjon Application står det sikkert noe interessant.

Lenke til kommentar
Hmm, gikk in på Event Viewer -> Application. Og der var det 189 events. Er det normalt? Og hva leter jeg egentlig etter? Jeg er ikke akkurat noe stort pc-geni :ohmy:

Bare clear loggen (høyreklikk Application), og prøv å start spillet. Så burde det komme et nytt entry der (etter at du tar Refresh eller restarter event v.). Har sikkert et rødt varselskilt eller noe sånt foran.. Kan ikke garantere at det kommer noe der altså, men det er verdt et forsøk. Det kan stå rett ut hvilken fil det er du mangler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...