Gå til innhold

Trenger en Gaming pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt også å tenkte på om ikke selvbygg kunne vært like greit. Oppsettet fra super_1990 ser bra ut. Jeg hadde byttet ut PSUen med Corsair 650W. 650W holder i massevis til dette oppsettet, og du har fortsatt masse å gå på i forhold til senere oppgraderinger. Et billigere alternativ til hovedkort er Gigabyte GA-P55-UD3. Du sparer 400kr, men til gjengjeld mangler kortet Crossfire/SLI-støtte, firewire og eSATA. Mulig også klokkeegenskapene er noe dårligere, men Gigabyte er egentlig kjent for å ha gode klokkeegenskaper også på de lavest prisede kortene sine.

Edit: Det med bedrift vet jeg ikke. Mulig man slipper å betale moms, men det må du nesten spørre faren din om. Hvis det er mulig, så er du nok nødt til å bestille i hans eller firmaets navn og skrive inn reg.nr (det heter sikkert noe annet, men har lite peiling på dette) til firmaet.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

har snakket med xpcs ang PC

Butikken ligger nermt meg. dem skulle lage et super tilbud til meg og skulle meg. http://www.xpcs.no/

Bygga meg en pc på komplett da http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10158

på den I30

dette har jeg valgt:

Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak, Rød LEDs Av/På,

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI,

Samsung DVD±RW burner, SH-S223B 22x DVD, DVDRAM, SATA, Black, Bulk,

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz Socket 775, 6MB, 1333MHz, Boxed w/Fan,

ASUS P5Q SE2, P45, Socket-775 DDR2, ATX, GbLAN, ICH10, PCI-Ex(2.0)16,

Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 Kit w/two matched DDR2 PC6400 2GB CL6

Samsung SpinPoint F3 500GB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 16MB,

MSI GeForce GTX 275 896MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "Twin Frozr OC", GDDR3, 2xDVI, HDMI, HDCP,

dette kommer på: 8315 går akkurat får jeg håpe :)

Jeg valgte uten OS pga jeg har noe hysj hysj liggende :)

Bygger komplett pcen hvis jeg kjøper denne modifisert i30

Endret av birdy113
Lenke til kommentar

Da hadde jeg heller prøvd å få lagt et oppsett med P55-basert hovedkort og Intel i5-prosessor siden dettee nok gir noe bedre oppgraderingsmuligheter. Satte opp dette:

Komplett Gamer Premium i35: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10278

Varenr.: 335658

Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

USB2 multikortleser 3.5" sort for

MSI P55-CD53, P55, Socket-1156, DDR3

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9,

PowerColor Radeon HD 4870 1GB GDDR5

Samsung SpinPoint F3 500GB

Samsung DVD±RW burner, SH-S223B

PC Uten OS, White Box PC

Garanti 3 år - Sende inn

Fjernet tastatur, mus og headset.

Pris: kr. 8095,-

Skjermkortet er kanskje hakket dårligere enn i ditt oppsett (litt avhengig av om spillet fungerer best på nVidia eller ATI), men det duger så absolutt til å kjøre de fleste spill på max (med unntak av de mest sinnssyke som Crysis og GTA-IV).

Edit: La til link til oppsettet jeg tok utgangspunkt i.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke Crossfire-støtte på det HK'et, men jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe et ekstra HD4870 nå siden disse kortene er i ferd med å bli erstattet av det kommende HD5870. Da bør du heller velge det dårligste skjermkortet som er mulig og heller oppgradere når HD5870 lanseres, evt. velge et bedre skjermkort (GTX 275 er ikke verdt de ekstra kronene etter min mening, gå heller for GTX285).

Hvis du vil ha støtte for CF allikevel bør du velge MSI P55-GD65 som HK.

PCen du satte opp er langt fra dårlig, men nå har det seg sånn at Intel akkurat har lansert en ny serie prosessorer (Core i5) som kommer på ny sokkel (LGA1156). Dvs. at den du satte opp inneholder et hovedkort og en CPU som er i ferd med å bli faset ut. Normalt er ikke dette et problem, men siden vi snakker ny sokkel her så gir det dårlige muligheter for fremtidige oppgraderinger ettersom du da må ha nytt HK også pga de nye CPUene ikke kan brukes på et HK med sokkel LGA775. Core i5 har desstuen vist seg å yte veldig godt, i mange tilfeller like godt som den langt dyrere Core i7 pga en smart funksjon som regulerer antallet aktive kjerner og klokkehastighet etter behov. Jeg vil i hvertfall helt klart anbefale deg Core i5 over Core2Duo/Quad når du nå skal kjøpe nytt.

Edit: Ser at det ikke er mulighet for å velge GTX285 i det oppsettet.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar

Hvis jeg bytter ut i ditt oppsett

Dårligere skjermkort og hovedkort

MSI P55-GD65, P55, Socket-1156, DDR3 og Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP, Lite-Retail.

Så overlever jeg med det skjermkortet.

2 PCI Express 2.0 x16 har det hovedkortet

kr 7934

Lenke til kommentar

Komplett har en meget bra pakke til en meget gunstig pris.

AMD X3 720 BE, HAF Mini, Corsair TX 850, 2 x HD 4870 etc. Prisen er 6 495 kr. Osse og undertegende har prøvd å finne sammen noe bedre og billigere, men det er helt umulig.

Som gaming PC slår denne nok alt som er foreslått hittil, til en pris godt under andre forslag. Den forteller også hvor dyrt 5 700 for en brukt PC er.

Lenke til kommentar

fikk et kanon tilbud på pc hos http://www.xpcs.no/

butikken ligger like rundt hjørne her jeg bor

AeroCool ExtremeEngine 3T Sort til 790 kr

Cheiftec PSU 750W til 1095 kr

Asus P7P55D IP55 S1156 kr 1595

Intel Core I5 750 2.66 ghz s1156 8mb 1995

Kingston 4gb 2x2GB DDR3 1066 mhz 895 kr

Sony dvd brenner 350 kr

Asusu Geforce 9600GT 512mb. 995 kr

Uten OS

3 års garanti butikken er 10 min med bil unna

8310 kr

Jeg kommer til og bytte ut skjermkortet etter 1-2 mnd

med noe i denne klassen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=482982

Endret av birdy113
Lenke til kommentar

Jeg kan bygge selv men føler meg mer trygd på ferdigbygget pga redd for og gjøre en feil siden det er 2-3 år siden jeg bygget noe sist.

Det som er pointet er at jeg vil ha Kraftig CPU Og PSU Fordi da kan jeg bare oppgradere Skjermkort og ram så mye jeg vil fordi det er enklere og bygge på. Man leker med mye penger vetu derfor er jeg ikke så trygg når jeg bygger pc sikkert mye som er endret siden jeg var inni en maskin

Endret av birdy113
Lenke til kommentar

AMD X3 720 BE, HAF Mini, Corsair TX 850, 2 x HD 4870 etc. Prisen er 6 495 kr. Osse og undertegende har prøvd å finne sammen noe bedre og billigere, men det er helt umulig.

Som gaming PC slår denne nok alt som er foreslått hittil, til en pris godt under andre forslag. Den forteller også hvor dyrt 5 700 for en brukt PC er.

Dette høres sikkert hinsides dumt ut, men om jeg kjøper denne pakken nå, hva annet enn skjerm, mus, høytaler, tastatur er det jeg mangler?

Og hvilken skjerm anbefaler du til denne maskinen?

ThanKs! :)

Lenke til kommentar

Dette høres sikkert hinsides dumt ut, men om jeg kjøper denne pakken nå, hva annet enn skjerm, mus, høytaler, tastatur er det jeg mangler?

Og hvilken skjerm anbefaler du til denne maskinen?

ThanKs! :)

Jeg vil anbefalle deg Razer Deathadder har den selv passer rett i hånden :p

Jeg har Acer Tastatur funker fett. tastatur er ikke nøye

Lenke til kommentar

@FoXMaN: Crysis er og blir et tungt spill å trekke, og det spekuleres (for å si det forsiktig) i om spillet egentlig er dårlig kodet. Det er også et faktum at spillet fungerer bedre på kort fra nVidia enn ATI. Vil dog tro at man skal klare å trekke Crysis med ganske bra grafikk, noe avhengig av hvilken oppløsning man kjører i. Call of Duty-serien pleier derimot å ikke kreve voldsomt mye, så jeg tipper MW2 skal gå rimelig glatt.

Du trenger ikke andre ting enn de du lister opp rent hardware-messig. Det du mangler fordet er et operativsystem - mao Windows i de aller fleste tilfeller. Vil anbefale Windows 7. Kjører betaversjonen nå og det er langt bedre enn Vista.

Skjerm avhenger mye av budsjett, bruk og litt på hvordan du sitter i forhold til skjermen. Vil ikke anbefale deg å gå lavere enn 22". Personlig har jeg best erfaringer med skjermer fra Samsung, men Eizo (kan være litt dyrt) og LG skal også lage bra skjermer. Her er det sikkert andre som har bedre peiling enn meg. Anbefaler deg å ta et søk her på forumet, for det er sikkert andre som har lurt på det samme.

@birdy113: Å bygge selv er en ganske grei sak og jeg tipper det ikke er så mye som er annerledes enn siden sist du prøvde. Hvis du allikevel ikke har lyst anbefaler jeg det oppsettet jeg postet. Du kan evt. også der velge Geforce 9600GT som skjermkort og heller kjøpe et bedre senere. PSUen i både mitt og Bolson sitt oppsett er mer enn god nok.

Lenke til kommentar

Takk for tipsene Hugo!

Jeg har sjekket i rundt hos andre kilder, og det stemmer ganske riktig det du sier om nVidea. Derfor har jeg besluttet å se på en annen pakke som er litt dyrere. I tillegg har jeg hørt at Intel er bedre på spill enn AMD, stemmer dette?

457683 - Chieftec Dragon II Miditower Black, 1x 120mm blue front fan, 2x 120mm blue top fan, 1x 220mm blue left side fan

386812 - Chieftec Super Series PSU 750W Modulær 14cm Fan, 4x SATA, 2x 6 pin PCIe, 2x 8 (6+2) pin PCIe, 20/24, 80 Plus

344771 - Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

360396 - Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2 Kit w/2x 2GB XMS2-8500 dimm's, CL5-5-5-15, 1066MHz, E.P.P, DHX

343999 - Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775, ATX,Firewire,GbLAN,DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)16

443028 - 2st MSI GeForce GTS 250 512MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "OC" 2xDVI, HDCP, Graphics Plus, 3D Stereo

478452 - Seagate Barracuda® 7200.12 1TB, SATA 3.0Gb/s, 32MB, 7200RPM

452346 - Samsung DVD±RW burner, SH-S223B22x DVD, DVDRAM, SATA, Black, Bulk

338566 - Koss Headset HQ2 m/mic och vibration,Volymkontroll, 20-20000Hz, Kabel 2,4m

303162 - Antistatic Armchain 180cm

Pris - 8 000 kr

Jeg må innrømme at PC-kunnskapene mine ikke er den sterkeste siden min. Det hadde derfor vært helt topp om jeg kunne hørt deres tanker om denne PCn, fordi jeg vurderer å shoppe snarest. :cool:

Det eneste jeg fokuserer på er egentlig en PC til gaming, samt multimedia - film for det meste.

Er denne PCn et bedre kjøp enn den forrige jeg så på?

Takk så meget enhver som svarer :thumbup:

Lenke til kommentar

@FoXMaN:

Det stemmer til en viss grad for Crysis og Far Cry 2 (dvs spill basert på Cry Engine). Begge disse har en viss nVidia og Intel optimalisering (særlig nVidia). Men vi snakker ikke om mye, E8500 gir vel marginalt (2 - 10 fps) bedre ytelse når det spilles på 1680 x 1050 og medium settings. Setter man opp settings til high, forsvinner forskjellen mer eller mindre. Da gir de fleste CPU-er samme fps, i og med at det er skjermkortet som begrenser. Altså er det bare tull at Intel er bedre enn AMD i spill, hva som ikke er tull er at Intel sine i7 og i5 CPU-er er ytelsesmessig de beste i dag, og da faktisk yter best i spill på 1680 x 1050 og middels til lave settings (når skjermkort ikke begrenser ytelse).

Denne optimaliseringen fra nVidia sin side ser man i mange tester hvor HD 4890 slår GTX 285 i spill som Fallout 3 og Left 4 Dead, men ikke i Crysis Warhead og Far Cry 2.

Men det oppsettet du har nå til 8 000 kr, slår fremdeles ikke oppsettet med X3 720 BE i spill. 2 x HD 4870 i CF vil slå 2 x GTS 250 i SLI, til og med i Crysis og Far Cry 2. Nå bryr jeg meg som sagt ikke med oppløsning på 1280 x 1024, det er kun 1680 x 1050 samt 1920 x 1200 som teller. Da er også 1920 x 1080 dekket.

Som et apropos - jeg har selv GTS 250 i HTPC-en min, så jeg har ingen motforestillinger mot nVidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...