Gå til innhold

Trenger en Gaming pc

Anbefalte innlegg

Hei

istednfor og oppgradere pcen har jeg heller tenkt meg en ny pc.

Jeg fant en på finn.no http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18389134

men den ble solgt til en annen. :(

får jeg tak i noe tilsvarende brukt/nytt i samme prisklasse? jeg vil helst hente den i bergen område hvis det er brukt.

Jeg har nå Amd X2 5600+ 2.8 ghz, 8600gt, 4 gig ram, 500 gb

Tusen takk for svar :)

mvh Alexander Fosse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er i hvertfall langt bedre enn den første du så på.

Edit: Du bør spørre om Win7-lisensen har begrenset varighet, med tanke på at det er en RTM-utgave som er innstallert.

Og så bør du sjekke om diskene er satt opp i noen form for RAID-konfigurasjon. (Hvis ikke du vet hva RAID er, anbefaler jeg deg å lese litt på wikipedia eller noe om dette.)

Og til slutt, så kan du alltids prøve å prute litt;)

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Den er i hvertfall langt bedre enn den første du så på.

Edit: Du bør spørre om Win7-lisensen har begrenset varighet, med tanke på at det er en RTM-utgave som er innstallert.

Og så bør du sjekke om diskene er satt opp i noen form for RAID-konfigurasjon. (Hvis ikke du vet hva RAID er, anbefaler jeg deg å lese litt på wikipedia eller noe om dette.)

Og til slutt, så kan du alltids prøve å prute litt;)

Det skal jeg sjekke.

Raid det er en kombinasjon mellom 2 hardisker har jeg forstått feks 600gb til 500gb utgjør 1000gb? litt avansert det der :)

Bør jeg gå får den pcen? den så jo bra ut i mine øyner.

Jeg får ikke lønn før om 2 uker kanskje litt tidlig ute nå.

Hugo tusen takk for god hjelp :)

mvh Alex

Lenke til kommentar

Jeg tror i hvertfall ikke du får særlig mye bedre brukt PC til den prisen.

RAID er ulike oppsett hvor flere HDDer jobber sammen, enten for å gi bedre ytelse eller bedre datasikkerhet. Hvis det er RAID på den maskinen, så tenker jeg det er RAID-0 (som gir bedre ytelse, men som gjør at du mister alle filer hvis én av diskene streiker)

Lenke til kommentar

Det er greit hvis du først gir meg litt mer info om den maskinen du har fra før, for kan jeg se om du feks kan bruke RAM-brikkene og HDDen fra denne i den nye. Da kommer du nemlig litt billigere unna og kan heller legge mer penger i skjermkort, strømforsyning og prosessor.

Og skjerm, tastatur og mus regner jeg med at du har? Hvilken oppløsning er det du skal kjøre spillene i?

Edit: Og ittno' problem. Jeg har noen stille dager på jobben for tiden...;)

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Det er greit hvis du først gir meg litt mer info om den maskinen du har fra før, for kan jeg se om du feks kan bruke RAM-brikkene og HDDen fra denne i den nye. Da kommer du nemlig litt billigere unna og kan heller legge mer penger i skjermkort, strømforsyning og prosessor.

Og skjerm, tastatur og mus regner jeg med at du har? Hvilken oppløsning er det du skal kjøre spillene i?

Edit: Og ittno' problem. Jeg har noen stille dager på jobben for tiden...;)

Jeg har Skjerm, 2gb DDR2-667 (PC2-5400) + Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's= 4gb ram. Geforce 8600gt 256mb, AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8 ghz, mellom 300 og 450 w tror jeg hadde. så har jeg veldig lite kabinett så jeg ikke får plass til de nye store skjermkortene :( så jeg må ha et nytt kabinett som ser heftig ut :)

500 gb harddisk, hovedkortet er Acer sitt eget som har AM2

Lenke til kommentar

Hva slags skjerm har du? Oppløsningen på denne har nemlig en del å si for hva slags skjermkort du bør ha. Jo høyere oppløsning, dess kraftigere kort bør en velge.

Men ut fra det jeg ser, så kan du feks godt kjøpe en maskin med 2GB minne og sette inn et par av minnebrikkene fra den gamle maskinen så du ender opp med 4GB totalt. Ideelt sett er 2x2GB å foretrekke, men 4x1GB funker helt fint det også som du sikkert har erfart.

Lenke til kommentar
Hva slags skjerm har du? Oppløsningen på denne har nemlig en del å si for hva slags skjermkort du bør ha. Jo høyere oppløsning, dess kraftigere kort bør en velge.

Men ut fra det jeg ser, så kan du feks godt kjøpe en maskin med 2GB minne og sette inn et par av minnebrikkene fra den gamle maskinen så du ender opp med 4GB totalt. Ideelt sett er 2x2GB å foretrekke, men 4x1GB funker helt fint det også som du sikkert har erfart.

1440*900 Jeg skal snart ha ny skjerm så ikke tenk på det :)

feks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=480940

Jeg har planer om og selge pcen etter kjøpet så kan du heller putte 2 gb ,så kan jeg oppgradere det etter salget av pcen ved å kjøpe nye

Endret av birdy113
Lenke til kommentar

http://www.alienware.com/customize/a51-x58...ode=SKU-DEFAULT

Alienware så jo bra ut 8868.23 NOK + toll Kristin Halvorsen sine lommepenger :( Hvor mye er tollen?? hvis det er mye så må jeg nedgradee litt :)

Intel® Core™ i7-920 2.66 GHz 8MB Cache

Alienware® 750 Watt Multi-GPU Approved Power Supply

Dual 1.8GB NVIDIA® GeForce® GTX 260

3GB DDR3 SDRAM at 1333MHz - 3 x 1024MB

500GB SATA 3Gb/s 7,200RPM 16MB Cache

http://www.alienware.com/customize/a51-x58...ode=SKU-DEFAULT

Endret av birdy113
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...