Cpt Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hva har det med noe som helt å gjøre? Jeg har forsåvidt tenkt på drap selv en og annen gang. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Nei det er ikke vanlig. Har du noen gang torturert eller drept dyr? Det her var en rystende tråd å trekke! Temaet trådstarter har tatt opp har da ingenting med å plage dyr å gjøre? Det finnes helt sikkert eksempler på det du nevner, men jeg synes det var en stygg analogi å trekke. For meg er dette helt naturlig, jeg tro det forekommer mer eller mindre hver dag. Vi mennesker lager oss all slags tanker, bilder og scenarioer. Det er i mine øyne en flott form for terapi (ikke nødvendigvis det aktuelle temaet, men i sin helhet). Alle trenger å få utløp for ting på sin egen måte, for noen av dette kan det innebære tanker om drap. Hvis det bare er en tanke om handlingen, og ikke en "craving" (norsken min svikter i blandt) etter handlingen ville jeg ikke ha tenkt noe mer over saken. Du sier du er redd for å miste kontrollen over deg selv. Da tenker jeg at det kan ligge noe mer hos deg enn bare en løs tanke. Om du føler et sug av noe som helst slag ville jeg ha pratet med noen om dette. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Det brukeren sikter til (tror jeg), er at det ofte er en parallell mellom mennesker som tidligere har torturert forsvarsløse dyr og som senere har begått drap og andre bestialske handlinger. Vi vet også at mennesker som ofte gjør dette kan være såkalte sosiopater og psykopater, som har en liten evne til å føle empati ovenfor andre individer, være seg dyr eller mennesker. Parallellen er derfor ikke helt uvesentlig. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Du kan være inne på noe Robert. Jeg tolket det dog ikke den veien. Som nevnt er jeg godt kjent med topic, og tildels kjent med hva du bringer opp. Siden disse tingene ikke ble nevnt av bruker antok jeg en direkte sammenheng mellom disse tankene og en glede i å se ting lide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå