Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det vanlig å tenke på å drepe andre mennesker?

Gjest oncorp

Anbefalte innlegg

nei jeg er ikke noe troll, jeg er heller ikke en 14 åring som føler seg tøff, kul og kald. jeg er 20 år.

lurer faktisk på om det er litt vanlig å tenke på å drepe folk. ikke folk man er sinte på og vil ha hevn på, for det er garantert vanlig, men å tenke på å drepe tilfeldige folk. det tenker jeg på oftere og oftere. jeg kjenner også en frykt for å miste kontrollen over meg selv.

er det noe galt?kan noe gjøres med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av og til kan man få litt skrullete tanker , som for eksempel en trang til å kle seg naken foran andre (gode eksempler på mennesker som gjør det) og det kan være alt fra uskyldige ting til langt alvorlige ting.

Problemet er selvsagt hvor alvorlig og kraftige disse tankene er, kjenner du en trang og behov til å fullføre noe som å ta livet av en tilfeldig person anbefaler jeg at du tar kontakt med psykolog fortest mulig og får hjelp til å rette opp i tankemønsteret ditt.

I og med du allerede vet at du tenker ofte på dette og føler en trang så har du allerede tatt et viktig steg, men det kan være tryggest og enklest å få støtte videre på veien sånn at du får full kontroll over tankene dine. Medisinering trenger heller ikke å være en god løsning men du må kanskje prøve litt frem sammen med lege og psykolog for å finne den rette løsningen.

Lenke til kommentar

Det er vel en vesentlig forskjell mellom å fantasere om at man tok knekken på sjefen sin og til og med kanskje legger en viss form for planlegging i det (stappe ham i kjøttkjerna, dytte ham ned trappa etc) til å ha en "trang" for å drepe noen.

Føler man et kraftig trang for å drepe og dette vedvarer og gjør at man sitter og tenker mye på det og føler et dyrisk behov for å nettop fullføre dette så bør alarmklokkene ringe hos en selv.

Lenke til kommentar

Når jeg ligger og skal sove, lager jeg alltid scenarioer i hodet. Jeg blir ofte ganske sint og sur av disse tankene, selv om jeg vet at det bare er fantasien min. I disse scenarione, dreper jeg noen ganger folk. Blir ofte så sint at jeg sovner i sinne og våkner ganske sur dagen derpå.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1, må jeg ærbødigst be debattanter, holde seg til trådens tema. Vi ønsker ikke å redigere innlegg da vi ikke vil manipulere intensjonen med det aktuelle innlegget, dermed forsvant dessverre også gode innlegg, men som var svar på de allerede slettede. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. I henhold til retningslinjene ble '14' innlegg slettet fra tråden.

Dette er ikke en tråd for debatt rundt straff, strafframmer og annet utenfor trådens tematikk.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Sålänge det inte rör sig om mordplaner riktade mot någon specifik, så ser jag inte hur Användaren kan straffas.

Exempel:

"Jag vill döda någon med en kniv"

Ovanstående citat bör inte kunna rendera i straff.

Det bör däremot nedanstående, om personen i citatet de facto existerar.

"Jag vill döda PETER YNGVE KARLSSON BACKEBRUK PÅ SNORGATAN 50 I OSLO"

Lenke til kommentar

Straffes? Hva har det med saken å gjøre? Det er vel et ønske om god mental helse det er snakk om her.

Jeg tror ikke det er mentalt sunt å gå rundt og fantasere om å drepe folk, uansett om man ikke er seriøs på det, så er det en svært dårlig vane. I hvertfall i den grad trådstarter beskriver (litt usikker på nøyaktig hvor ofte, men jeg får intrykket av at det er daglig).

Er det slik at man ikke klarer å la være heller, så ville jeg hvertfall tatt det alvorlig. Ta kontakt med psykolog, for sikkerhets skyld.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...