Gå til innhold

Ny PC....om en måneds tid bestilles det.

Anbefalte innlegg

Jo forsåvidt... Jeg sitter med planer om å utvide littegranne om en måneds tid...ca. Jeg har da mus/tatatur, skjerm, cdspiller/brenner, skjermkort og harddisk.

CPU : AMD XP 2500 Barton

Hovedkort : ASUS A7N8X deluxe/EPOX 8RGA+ ( er ikke helt sikker )

RAM : Twinmos 3200 256 m/winbond x2

PSU : Enermax Whisper 431W

Kabinett : Lian Li 6070A

Noe Jeg har glemt? Kom gjerne med forslag da. Jeg er litt kean på å prøve epox, etter jeg har mye skryt om de.... Skal heller ikke skjule at jeg har planer om å starte å overklokke.

Dette ble vel ca 6100 eller noe sånt. Tror jeg skal si det slik at jeg holder meg på max 7000. Får se hvor mye gryn det er igjen i lomma etter roskilde turen da. skal glatt klare å blåse unna 40k på en måned jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, Roskilde ja, skal dit jeg også :) Går nok bort noen lapper der...

Uansett, I stedet for 8RGA+, kjøp heller 8RDA3+

De koster vel akkurat det samme, mens 8RDA3+ har litt flere features, men det har ikke innebygd skjermkort.

Og, hvis du har råd, ville jeg ikke kjøpt 2x256mb ram, ville heller kjøpt 2x512 eller 1x512. Er litt kjedelig å begrense seg ved å kjøpe 2x256 mb.

Lenke til kommentar

Og, hvis du har råd, ville jeg ikke kjøpt 2x256mb ram, ville heller kjøpt 2x512 eller 1x512. Er litt kjedelig å begrense seg ved å kjøpe 2x256 mb.

:yes:

btw, hvis du skal kjøpe pc om en måned bør du vente å se ann markedet til du skal kjøpe. Priser og vareutvalget forandrer seg hver uke.

Lenke til kommentar

Jo sant nok, mulig jeg slenger på 2x512...får se litt på pungen etter ferien. :wink:

hmmm pox 8RDA+ heller ja... jo trenger ikke akkurat det crappy'et mx kortet. Har en swiftech mcx462plus som jeg skal feste på prosessoren også...og har vel noe AS3 også liggende.

Noen erfaringer med ASUS A7N8X deluxe vs Epox 8RDA+ da?

Skal jo se hvor mye juice jeg klarer å få ut av den bartonen med luft kjøling... å trenger jo et godt kabinett også da...derfor lian li.

Ellers noe?

PS: Metallica kommer til å rule roskilde :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har også nå snust litt på Abit NF7-S v2.0

Noen erfaringer av dette. det er vel 3 hk det står om nå... heller mest mot abit akkurat nå da.

Egentlig er jeg jo en asus mann...men må jo være klar for nye ting av og til

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det ble et par forandringer på oppsettet

CPU : AMD XP 2500 Barton

Hovedkort : ASUS A7N8X deluxe

RAM : Twinmos 3200 512 m/winbond

PSU : Enermax Silent Plus 431W

Kabinett : Lepont SF 201S

Venter i posten nå. kabinettet og PSU skal komme i morgen tidlig :D[/b]

Lenke til kommentar
Fint å fortelle om pc-kjøp, en måned i forvegen. :roll: Skjer litt på den tiden vet du, eller ...? :roll:

Neida, det skjer ikke så mye i pc-verden lenger vettu. Husker hva en elkjøp-selger sa på tv for et par år siden: "De har kommet så langt i teknologien at det stopper opp. Det vil ikke komme noen bedre maskiner enn disse.". Synd for han at han ikke visste at han ble filmet med skjult kamera. :D

Sorry, vet det var off topic - men måtte bare svare.

Lenke til kommentar

var egentlig ikke så dumt å planlegge det i god tid i forveien. Når jeg drev på å snoket på nettbutikkene så ombestemte jeg meg flere ganger, spesielt angående kabinettet. Var innom collermaster, lian li, termaltake...men syntes termaltake ikke er kult i det hele tatt. for mye dritt på det. jeg liker det mer stilfullt.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du skal med en 431W PSU men.
Planen er nå da å beholde kabinettet og PSU'en i lang tid fremover, derfor kjører jeg på med mye Watt for og være sikker på at jeg har nok til min HD'er, vifter og anne faenskp som suger strøm
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du skal med en 431W PSU men.
Planen er nå da å beholde kabinettet og PSU'en i lang tid fremover, derfor kjører jeg på med mye Watt for og være sikker på at jeg har nok til min HD'er, vifter og anne faenskp som suger strøm

Kommer aldri til å få brukt så mye uansett, samme hvor mange disker og vifter du henger på.

Kanskje til en dual Itanium maskin elns, men ikke til pc. Jeg tror det ikke før jeg får se det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...