Chad Thundercock Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hvor ofte etter en endt filmpremiere blir en produsent intervjuet? Skuespiller: Alltid Regissør: Tja Produsent: Aldri Hva er greia med å ikke gi filmprodusenter anerkjennelsen de fortjener? Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det som jeg synes er litt synd, er at manusforfatterene ikke får nok cred. Det er jo de som har pønket ut det geniale plottet med de geniale vendingene og de geniale karakterene (til en viss grad). Hører vi noe om de? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Da dem egentlig ikke har gjort så mye annet enn å spytte midler inn? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Produsenten er jo forsåvidt ikke langt på nær så interessant å høre fra for oss filminteresserte. Han er jo ofte bare en administrativ sjef som styrer arbeidsplassen et filmsett er. Ikke en kunstner på noen måte. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hører vi noe om de? Ja, i langt større grad enn produsentene. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Produsenten er jo forsåvidt ikke langt på nær så interessant å høre fra for oss filminteresserte. Han er jo ofte bare en administrativ sjef som styrer arbeidsplassen et filmsett er. Mulig det, men det er fantastisk hvor krevende det faktisk er å takle rollen som filmprodusent. Mengde stress må være av umenneskelig art. Det er trolig færre mennesker som passer til produsentrollen enn hva tilfellet er for regissører. Endret 9. september 2009 av dicktator Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Produsenten er jo forsåvidt ikke langt på nær så interessant å høre fra for oss filminteresserte. Han er jo ofte bare en administrativ sjef som styrer arbeidsplassen et filmsett er. Ikke en kunstner på noen måte. På store og dyre produksjoner har nok produsenten ganske stor kreativ innflytelse. 1 Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Det som jeg synes er litt synd, er at manusforfatterene ikke får nok cred. Det er jo de som har pønket ut det geniale plottet med de geniale vendingene og de geniale karakterene (til en viss grad). Hører vi noe om de? Enig med den, tenkte faktisk over den sist i dag. Dei (fleste) får langt frå den kudosen dei fortjen... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Produsenten mottar Oscaren for beste film, hvis ikke det holder så vet ikke jeg. Manusforfatteren er uansett den store taperen i Hollywood, underbetalt og undervurdert og helt uten kontroll. Sean Penn tok et skrivekurs for noen år siden og har siden den gang krevd å få skrive om på alle manusene til filmene han spiller i. Hadde jeg skrevet et manus og Sean Penn hadde vist interesse så hadde jeg spyttet på skoen hans og bedt ham stappe kulepennen inn sidelengs. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Produsenten er jo forsåvidt ikke langt på nær så interessant å høre fra for oss filminteresserte. Han er jo ofte bare en administrativ sjef som styrer arbeidsplassen et filmsett er. Ikke en kunstner på noen måte. Det er nok ikke helt korrekt. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Regissør er sjef for 'det kunstneriske'. Der er vi enig, men det er produsenten som setter rammene for hva som kan gjøres. Produsenter er ansvarlige for budsjettet, men det betyr ikke at produsenten blir å sitte på et kontor og si nei-nei-nei til alt. En produsent kan styre prosjektet til å bli enda større enn hva regissøren hadde forestilt seg ved å; godkjenne/avslå idéer, styre arbeidsmengden til viktige oppgaver, bestemme skuespillere og ikke minst skreddersy produksjonen til publikum. Final Cut, anyone? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hadde jeg skrevet et manus og Sean Penn hadde vist interesse så hadde jeg spyttet på skoen hans og bedt ham stappe kulepennen inn sidelengs. Jeg tror Sean Penn stapper det meste inn sidelengs. De jeg vil se mer til er de casting-ansvarlige. Biter meg alltid merke i "casting by" på rulletekster. Uten at de som jo, etter min mening, gjør en av de viktigste jobbene får noe særlig cred. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå