Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan går man egentlig frem når man skal kjøpe bolig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nå funnet ut at gutte rommet og kjellerstua har blitt for lite så nå er eg på jakt etter eit sted å bo. Helst ein inflyttings klar bolig, men hvordan går man egentlig fram når man skal kjøpe bolig. Det er jo ikke bare til å gå i butikken å kjøpe ein liksom.

Hvis du ikke har masse cash på kontoen, så ville jeg startet med å dra til banken og høre hvor mye du kan få i lån og ett lånebevis. Så slår du sammen summen av de pengene du har liggende i madrassen med den summen banken er villig til å låne deg. Da ser du hvor mye du kan handle for... Husk at det kommer en del omkostninger i tillegg når du kjøper bolig.

Dra på visning, finn noe du syns er interessant og lever budskjema hvis du føler at du har funnet deg ett krypinn du liker.

Lenke til kommentar
Har nå funnet ut at gutte rommet og kjellerstua har blitt for lite så nå er eg på jakt etter eit sted å bo. Helst ein inflyttings klar bolig, men hvordan går man egentlig fram når man skal kjøpe bolig. Det er jo ikke bare til å gå i butikken å kjøpe ein liksom.

Hvis du ikke har masse cash på kontoen, så ville jeg startet med å dra til banken og høre hvor mye du kan få i lån og ett lånebevis. Så slår du sammen summen av de pengene du har liggende i madrassen med den summen banken er villig til å låne deg. Da ser du hvor mye du kan handle for... Husk at det kommer en del omkostninger i tillegg når du kjøper bolig.

Dra på visning, finn noe du syns er interessant og lever budskjema hvis du føler at du har funnet deg ett krypinn du liker.

For øyeblikket har jeg ein egenkapital på omtrendt 450000kr.

Så første steget bør være å gå til banken og høre hvor mye jeg kan få låne og få eit bevis på det?

Og så dra på visninger for å finne noe som er interessant og etter eg har funnet noe som jeg liker, dra tilbake til banken for å få lånt pengene for å så legge inn eit bud ?

Endret av albions
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...