Erik B. Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Hei. Oppgaven er: "Skriv en balansert reaksjonsligning for reaksjonen mellom sitronsyre og natriumhydroksid. (Du kan kan gå utifra at bare -COOH på C-atom nr.2 blir nøytralisert)" Dette forstår jeg ikke. Noen som kan hjelpe? Endret 8. september 2009 av Erik B. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hva konkret er det du ikke forstår? Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Hva den balanserte reaksjonligningen blir. Er jeg inne på noe her: ? C6H8O7+NaOH -> CH3COONa+HA Er ganske dårlig på dette. Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hva den balanserte reaksjonligningen blir.Er jeg inne på noe her: ? C6H8O7+NaOH -> CH3COONa+HA Er ganske dårlig på dette. svak syre og base gir salt og vann; syra kan sjølsagt skrives på ulike måter, husk dette er en trikarboksylsyre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå