Divra-Elo Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Vi har en Canon Pixma MX310 på nettverket i huset, men jeg sliter med å skrive ut trådløst. Går jo såklart fint å plugge i usb-en til den bærbare pcen jeg skal skrive ut fra. Skriveren er kobla til en stasjonær pc (OS:xp) som også er trådløst tilkobla nettet. Resten av pcene i huset (5 stk) er bærbare,og bruker henholdsvis Vista,Vista, Vista, W7 og XP. Alle unntatt den med Xp greier å finne skriveren på nettverket,men de får ikke kobla til, det kommer opp feilmelding. Det er dette som er problemet. Jeg innbiller meg at vi ikke får kobla til fordi vi har nyere operativsystem enn det driveren til skriveren klarer,men jeg er ikke sikker. Hadde noen kunnet hjelpe meg med problemet hadde det vært flott : ) Lenke til kommentar
jH- Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Kunne du knotet ned hva den feilmeldingen sier? Kjekt å vite. Lenke til kommentar
Divra-Elo Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Jeg knipsa et bilde, så kan du se hva som dukker opp når jeg prøver å koble til. Lenke til kommentar
jH- Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Noen innstillinger som gjerne er greit å sjekke: På maskinen som deler printeren: At File and Printer Sharing er installert (noe jeg antar det er, siden de andre maskinene faktisk finner printeren). At Windows Firewall tillater tilkobling når det kommer til fil- og printerdeling (trolig her problemet ligger). På maskinene som skal koble til: Er de i samme arbeidsgruppe som maskinen som deler? Har kanskje ikke så mye å si for Vista/W7-maskinene, men har du Simple File Sharing aktivert, kan det ha noe å si for den andre XP-maskinen. Lenke til kommentar
Divra-Elo Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Prøvde ut alle tipsa du sa,men det hjalp visst ikke. Har du noen flere ess oppi ermet? : P Lenke til kommentar
jH- Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hmm. Du kan forsøke å legge til printeren som en lokal printer, isteden for en ekstern. På "Add Printer" velger du da å legge til en lokal printer. Du skal lage en ny port, da en lokal en. Navnet på porten skal være nettverksadressen til printeren, altså \\XPPC\DeltPrinter . IP-adressen skal, naturlig nok, være IPen til maskinen som deler printeren. Lenke til kommentar
Divra-Elo Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Fenomenalt! Det funka! Tusen hjertelig takk for all hjelpa: D Forresten, jeg har sett at ved siden av tråder på forumet så står det "problem løst" eller noe i den dur. I og med at mitt problem er fiksa nå, er det noe jeg må trykke på for at det skal komma opp en sånn beskjed eller? Lenke til kommentar
jH- Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Ovenfor til høyre for førsteinnlegget ditt, finner du en knapp hvor det står "Løst". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå