Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) . Endret 18. desember 2010 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 1. Kjølepasta skal være "påmontert" når du får den. Så det trenger du først om du skal bytte CPU vifte, eller en skikkelig rengjøring om en stund. 2. i5 har jo nå kommet, og det er en dyrere CPU enn hva du har valgt. i5. i5 benytter en ny plattform fra Intel, den valgte CPU'en benytter den nyeste plattformen fra AMD. Hvem av de som vil holde ut lengst er jeg ikke sikker på. Når det er sagt er nok Intel en kraftigere CPU, om du trenger det er en annen sak. 3. Pr. i dag er det (tror jeg) kun GTAIV og tunge programmer som effektivt kan utnytte mange kjerner. Fremtiden ligger nok i 4 kjerner, men for denne gang holder det kanskje for deg med to kjerner. CPU'en du har valgt kjører også på en høyere frekvens enn X3 720. 4. HK har ett 16x spor og ett 8x spor. Ved bruk av crossfire "mister" du litt ytelse i forhold til 2 stk 16x spor. Av hva jeg har lest skal ikke dette tapet være stort. Om du har planer for å ha crossfire ville jeg tenkt på å oppgradere PSU, 550W kan være i minste laget da. Støy tør jeg ikke svare på, da jeg ikke har noe bekjentskap til verken komponentene eller kabinettet. Så det får noen andre ta seg av. -Deluze Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) . Endret 18. desember 2010 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
k0nge Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Takk for svar, Deluze Noen som har noe annet å kommentere? Eg har 5 WD GP-disker og har god erfaring med de. De er stille og rolige og har relativt god hastighet; riktignok ikke like rask som black-serien, men heller ikke like rolige. Hvis du skal ha store mengder data og god hastighet kan du heller bar kjøpe flere og sette de i RAID. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Ville også ha godt for en litt bedre PSU viss du skal ha noe og gå på når du skal oppgradere. Ellers er alt greit etter det jeg ser Endret 9. september 2009 av Pizzaen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Ville også ha godt for en litt bedre PSU viss du skal ha noe og gå på når du skal oppgradere. Ellers er alt greit etter det jeg ser . Endret 18. desember 2010 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) . Endret 18. desember 2010 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg trodde du hadde fått svar på det du lurte på jeg. Er det noe som står igjen? I handlevognen din er det ingenting jeg reagerer kraftig på, men selv vill jeg ha gitt et lite løft på både CPU og GPU. Du har jo rundet 8000,- som du har satt som budsjett, så om du ikke kan strekke deg noe mer er det lite man får gjort. Om du derimot kan sprekke litt ville jeg ha byttet ut CPU til X3 720BE, eller GPU til HD4870. X3 720BE koster 1147,- hos Datakjeden. HD4870 1GB koster 1306,- hos Datakjeden. Om dette er noe du kan koste på deg ville jeg ha gjort det, men skal man tenke slik er det da heller ikke langt opp til HD4890 og for eksempel i5. Det siste var forøvrig bare en påminnelse om at det alltid er noe bedre "rett der bort". Er det noe mer jeg kan hjelpe deg med? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) . Endret 18. desember 2010 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå