Mymble Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Har hatt trådløst nett hjemme en stund nå. Det har alltid fungert greit. Klikket av og til slik at jeg må koble routeren inn og ut, men det har vært til å leve med. En eller annen gang i sommer endret det seg totalt. Jeg kjøpte ny stasjonær PC og den tar sjeldent opp signalet til routeren. Den bærbare PCen sliter også mer enn tidligere. Lurer på hvordan dette kan ha skjedd? Lillebroren min spiller mye PS3 online for tiden, og da er nettet ganske overbelastet og vanskelig å bruke på PC. Har hørt at PS3 tar ekstremt mye av hjemmenettet. Men selv når han har slått av PS3 kan nettet være like ille. :S Her er mine teorier: 1. Routeren har blitt slitt og for dårlig, må skiftes ut. 2. Selv om lillebror slår av PS3 kan andre "hacke" seg inn på nettet vårt og belaste det (nettet har sikkerhetskode)? 3. Et eller annet med signalet blir stadig forstyrret av et eller annet. 4. For mange PCer hjemme + PS3 som belaster nettet selv om langt fra alle maskinene er på samtidig. Det kan ofte stå at tilkoblngen er "utmerket", men at den "bare er lokal", ergo fungerer ikke nettet allikevel. Jeg kan lite om dette, så hjelp tas gjerne imot. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 En rask og enkel test kan være og endre kanalen på det trådløse nette(på routeren din). Det kan være naboer med trådløse nettverk som blander seg inn og gjør ditt nettverk ustabilt. Funker ikke det så kan det jo være noe av punktene dine. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå