Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

overføring av filer fra data til data, trådløst nett, TREGT

Anbefalte innlegg

Eg har trådløs nett og router og trådløse kort i pcene, men når eg skal overføre fil fra data til data gjenom det trådløse nettet er det snakk om fart på bare 1,25mb/s osv, så tar utroli lang tid. hvorfor går det så seint? signalet er max på begge maskiner og kortene er oppgidd for og skal klare mye raskere en det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan standard\standarder har du i ditt trådløse nett? ( b, G eller N )

Hvis du feks har router som støtter N standarden, 2 maskiner med N standard trådløst og en maskin med G standard, så vil hele det trådløse nettet ditt bli påvirket av dette.

Du vil kunne få redusert hastighet også mellom de to maskinene som har den raskeste standarden.

Jeg har selv ett trådløst N standard nett her hjemme, Trådløs router står i kjellern i huset, og når jeg overfører filer fra min laptop i første etasje så ligger hastigheten på ca 6 Megabyte\sekundet. (tilsvarer ca 48Mbit hvis jeg ikke husker helt feil)

Lenke til kommentar
ingen aning hehe nå snakker du utenaldsk:p

Hastigheten er avhengig av teknologi som brukes. Har du en gammel router så støtter denne trolig lavere hastighet enn de nyeste.

Dessuten er man også avhengig av standard som brukes av nettverkskort i PC.

I tillegg er signalstyrke og støy viktige parametre.

Bruker man router og to datamaskinen trådløst vil man ikke oppnå full hastighet siden alt må sendes fra PC1 til router og deretter fra router til PC2.

Hvis du ser på ikonet for trådløsnett nederst til høyre på skrivebordet, så vil du trolig få opp brutto hastighet. Hvis du deler den på 8 eller 10 så tipper jeg du skal være i nærheten av den hastigheten du oppnår ved gode signaler over to hopp som du har.

PS: Pass på at du skiller kiloByte (kB) og kilobit (kb). 8kb = 1kB.

Hvis forbindelsen måles til 1,25MB så er overføringshastigheten 10Mbit, som er normalt for 11g (54Mbit brutto) standarden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...