Khaffner Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 God kveld! Har i en stund nå tenkt på studiene etter VGS, men jeg har ikke en full oversikt over studier som passer for meg. Første kriterie er at det er Universitetet i Oslo. Har skaffet meg leilighet i Oslo, så jeg er noe låst der. Litt om mine drømmejobber og interesser: Jeg har stor interesse for fysikk, elektronikk og informasjonsteknologi, men ikke så stor interesse for matte. Har nå R1-kompetanse; går i VG3. Jeg drømmer om en jobb som er fordelt 50% sitte ved en datamaskin og regne/designe/tenke, og 50% lage noe håndfast med egne hender. Første som slo meg da var utvikling av roboter, noe jeg har hatt stor glede av hjemme som barn, og ifjor i faget Teknologi & Forskning med Lego Mindstorms. Jeg har også stor interesse for musikk, og det hadde vært flott om det kunne bli en del av jobben. For eksempel utvikle og designe elektronisk musikkutstyr; ala forsterkere eller gitareffekter. Så kommer da tittelen til denne tråden frem. Hvilke studier (på UiO) passer for meg? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hei. Om du absolutt ikke vil flytte fra Oslo så vet jeg ikke hvor godt tilbudet er utifra dine interesser. De linjene jeg kommer til å tenke på når du nevner dette vil være mekatronikk eller teknisk kybernetikk. De befinner seg dog i andre deler av landet. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Hva med Elektronikk og Datateknologi, Matematikk, informatikk og teknologi, eller Informatikk? Vil en av disse passe? Andre forslag? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Hva med Elektronikk og Datateknologi, Matematikk, informatikk og teknologi, eller Informatikk? Vil en av disse passe? Andre forslag? Bump Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Alle fagene nevnt over har de på UiO. Jeg ville anbefale: Robotikk og intelligente systemer fordi det inneholder lite matte i forhold ti de nevnte og det inneholder alt det du liker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå