Gjest Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hei! Håper dette er riktig sted å spørre etter noe slikt på. Spør på vegne av min mor, som er på utkikk etter en såkalt "environment ball", som hun skal fotografere. Har skjønt det som at det er en polert sølv/metall kule, som speiler omgivelser. Vanligvis er vel dette med "env.Ball" et utrykk fra 3d-verdenen, men finnes vistnok også som utstyr til fotografering. Er det noen her inne som har kjentskap til slike baller/kuler, og vet hvor man kan kjøpe slike? Håper folk har forståelse for at kanskje ikke spørsmålet er veldig, veldig gjennomført, men jeg personlig har null bakgrunn innenfor dette temaet. Lenke til kommentar
danielhornaes Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Skal ikke påstå at jeg har fryktelig mye peil på dette, men kan jo forsøke: Om jeg forstod deg rett leter du etter noe som kan brukes til å lage en såkalt "light probe". Fant ikke noe spesielt navn på selve kula, annet enn "mirrored ball". Etter litt kjapp googling fant jeg ut at disse kan kjøpes hos forhandlere av sjongleringsutstyr! Så kan jo være verdt å sjekke noe slikt? F.eks her. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hei Daniel! Tusen hjertelig takk for svar. Ja, Light probe er riktig. Så litt mer på nettet, og enkelte bruker faktisk helt vanlige "jule-kuler" som man pynter juletreet med. Trenger likevel noe litt større, med en så godt som 100% blank overflate. Skal tipse henne om siden du linket til, og sjongleringskule kan være en god løsning. Igjen, takk! Lenke til kommentar
danielhornaes Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Ikkeno stress! Ser ut som om de blanke kulene brukes for å ta en "lysprøve" med specular, før en matt kule brukes for diffuse-komponenten. Disse kan så settes sammen i photoshop. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Er det en slik du mener? http://alltelleringet.com/ Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Kan en kule for flaggstang dekek behovet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå