SaitekQ Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Det vet jeg, takk for oppklaringen. Lenke til kommentar
MackyJoeJoe Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Bror min hadde Derbi GP1 for noen måneder tilbake, og den gikk utrolig bra. Han fikk den lett opp i 60 i nedoverbakke og i 50 på sletta og den var det plombering i da. Men ja den er vell trang viss det skal skru på den, men den er utrolig rå og tøft utseende + midstilt motor som gjør kjørebehagligheten mye bedre ;D Jeg anbefaler Derbi GP1, den tøffeste scooteren synes jeg :-) Lenke til kommentar
VizLain Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Vill berre sei at eg liker aprilia'en godt :!: eg kjøpte min for 1 månde sida, og den går godt, går ca 50km/t no (har ikkje gitt 100% full gass enda, er ikkje innkjørt) Eg tok fargen som heite:Nero Diablo (Svart) - Forgassar versjonen Kompissen min vart missuneleg Han kjører TZR som er godt trimma (går over 110km/t) han fikk ville selge mopeden sin og kjøpe scooter :!: Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Vill berre sei at eg liker aprilia'en godt :!: eg kjøpte min for 1 månde sida, og den går godt, går ca 50km/t no (har ikkje gitt 100% full gass enda, er ikkje innkjørt) Eg tok fargen som heite:Nero Diablo (Svart) - Forgassar versjonen Kompissen min vart missuneleg Han kjører TZR som er godt trimma (går over 110km/t) han fikk ville selge mopeden sin og kjøpe scooter :!: Dæven den var fin, tusen takk for innspill. Gratulerer med scooteren da. Endret 11. oktober 2009 av SaitekQ Lenke til kommentar
sToned-_- Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har stor sans for Derbi Gp1 har prøvekjørt den og den er ganske beghagelig og kjøre, men når vi kommer til skruinga er det litt værre, men forsatt ingen problemer Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Peugout speedfight 2! Nydelig scooter! Setet er også HIMMELSK MIN: Endret 31. oktober 2009 av Bartin Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 kjøp yamaha aerox siden er vel igen scooter man får så mye trim til? får vel også rimelig mye til aprilia sr50? utenom ditech da men skal du kjøre lovlig/eller bare uplombert så er sr50 ditech et fint valg, bruker lite bensin og syk respons når de er orginale i forhold til scootere med forgasser pågrunn av innsprøytninga Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 zoomer ser kanskje ikke så veldig bra ut, men den er faen meg heftig å kjøre! Brukte den under oppkjøring. Hadde jeg vært deg hadde jeg uten tvil kjøpt moped!! Dritt lett å trimme også. Mye tøffere Moped vil jeg ikke ha pga noen enkle punkter. -Ikke plass til hjelm, varer, ting og tang, sprit osv. Hvorfor i alle dager trenger du sprit ned i den? Hva med Gilera SP Runner forresten? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) kjøp yamaha aerox siden er vel igen scooter man får så mye trim til?får vel også rimelig mye til aprilia sr50? utenom ditech da men skal du kjøre lovlig/eller bare uplombert så er sr50 ditech et fint valg, bruker lite bensin og syk respons når de er orginale i forhold til scootere med forgasser pågrunn av innsprøytninga er bra med direkteinnsprøytning, men det hjelper ikke når det er mye feil på det slik det er på dietech. får like mye trim til aprilia sr 50 forgasser som på aerox, men er veldig få i norge som trimmer dem seriøst. Endret 31. oktober 2009 av Markelure Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Eldre aprilia sr50 fås også med minarelli motor, samme som sitter i aerox. Så om du velger scooter basert på motoren, så vet du iallfall det Forresten så har Aprilia sr50, Gilera runner og Piaggio NRG AKKURAT samme motor. Bare at Sr50 og runner oftes kommer som vannkjølt i norge, der NRG vanligvis kommer med luftkjølt. Vannkjølt er bedre, men gjør det litt med irriterende å skru på. Alle 3 kommer med innsprøytning eller forgasser. Innsprøytning bør du holde deg langt unna, makan til drit skal du lete lenge etter. Det er så og si umulig å fikse selv, pluss at flere og flere verksteder dropper å fikse mopeder med innsprøytning fordi det er vanskelig og dyrt. Går ikke lenger før det streiker heller. Har selv en Gilera Runner sp50. Er meget fornøyd Stor og behalig, gode skivebremser forran og bak, sprek vannkjølt motor, og ser ganske bra ut med litt modifikasjoner. Kommer med 17.5mm forgasser orginalt, som er mer enn nok til en sport sylinder. Stort og godt sete, veldig god sittestilling. (spesielt i forhold til aerox og eldre sr50) Litt vrien å skru på er den jo, men det er de fleste scooterene med piaggio motor. Sålenge du ikke skal bytte sylinder så er det null problem å skru på den. Ganske tung også, veier faktisk over 100kg om jeg ikke husker feil. Men har aldri prøvd en mer stabil scooter. Min er litt trimma, så gjør vel rundt 70-80 på flata, og den er like stabil som om det var 40. Har kjørt mye aerox og sr50(de eldre), liker ikke måten man sitter på dem i det hele. Virker VELDIG ustabile i forhold til runner. Er muligens litt fordi det er mindre og lettere. Lite sete på aerox, men helt greit å sitte på, hadde det ikke vært for at man sitter i fosterstilling. PRØV scooteren/mopeden før du kjøper. Ble visst litt langt, men men. Endret 18. november 2009 av .Butthead. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Takk for svar. Var en god del valg her jeg må tenke over. Men når jeg kjøper scooter, som blir enten nå i vinter eller i vår så skal jeg komme tilbake med tilbakemelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå