Aksjeleif Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 zoomer ser kanskje ikke så veldig bra ut, men den er faen meg heftig å kjøre! Brukte den under oppkjøring. Hadde jeg vært deg hadde jeg uten tvil kjøpt moped!! Dritt lett å trimme også. Mye tøffere Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Derbi GP1? Litt spesiell scooter pga Kjededrift, men ekstremt fett utseende. Link til GP1. drit scooter et sant helvette å skru på er det trangeste mopeden jeg har skrudd på tror jeg. pluss jeg føler litt av vitsen med scooter er lite velikehold osv så kommer kjededrift i tilleg til variatro og ødelegger det er dyr og tror jeg. Hysj på deg. Den ser jo kul ut, men siden du har erfaring med den så velger jeg å høre på deg. Kanskje ikke et godt valg alikevel. mulig den er god å kjøre, men liker ikke selve scooteren pga veldig dårlige løsninger. men den ser jo litt fancy ut da Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 (endret) zoomer ser kanskje ikke så veldig bra ut, men den er faen meg heftig å kjøre! Brukte den under oppkjøring.<!--SPOILER BEGIN--><div class="spoilertop" onClick="openClose('049914d32d509bfe8d3fc0f7d820d094')" style="font-weight: bold">Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor</div><div class="spoilermain" id="049914d32d509bfe8d3fc0f7d820d094" style="display:none"><!--SPOILER END-->Hadde jeg vært deg hadde jeg uten tvil kjøpt moped!! Dritt lett å trimme også. Mye tøffere <!--SPOILER DIV--></div><!--SPOILER DIV--> Moped vil jeg ikke ha pga noen enkle punkter. -Sitter ikke like behagelig. -Ikke plass til hjelm, varer, ting og tang. -Generelt mer vedlikeholding/skruing enn scooter. -Gidder ikke å gire opp 5 gir for å nå 45/50 km/t. Men nå skal det være sagt at det ser kulere ut og så har man jo flere muligheter for offroad med Moped da. Men her satser jeg på scooter. Endret 3. april 2010 av SaitekQ Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Var det ikke snakk om trimming da ? Menmen, greit. Lykke til med kjøpet! ;D Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Takk, men jeg dropper Runnern. Da står det altså mellom Aprilia sr 50 r, Yamaha Aerox, og Piaggio'en. Vet at Piaggion'en er dårlige enn de 2 andre nevnte men jeg må jo også tenke litt på prislappen. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 hvorfor droppe runneren? av dem du står igjen med tror jeg at jeg hadde valgt aprilia SR 50 om det er den nye du tenker på. forgasser versjonen. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 (endret) hvorfor droppe runneren? av dem du står igjen med tror jeg at jeg hadde valgt aprilia SR 50 om det er den nye du tenker på. forgasser versjonen. Nja, vet ikke helt. :/ Liker Aprilia sr 50 r helt sykt, den er nydelig, praktisk med lomme under setet, holdetak for de som sitter på.. 7,2 liters tank osv. Link til den jeg tenker på hvertfall. Aprila SR 50 R. Men hvordan går den orginal? Altså uten variator ringen/plomberinger ute? ------------------------------------------------------------------------------------- Edit: Har bestemt meg nå for at jeg vil ha en Aprilia SR 50 R. Så visst jeg finner en rimelig forhandler der jeg bor som selger blir jeg mest sannsynlig å gå for den. Men vilken farge? Slenger inn 4 forskjellige farger så kan dere si hva dere mener,. Endret 21. september 2009 av SaitekQ Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Men hvorfor droppa du Derbi gp1 da? Den er jo mye kulere enn Apriliaen! Trang å skru på bla bla, det tar du når du kommer til det! Jeg skal ihvertfall vurdere den. Syns den med rødt sete var kulest. Den oransje ser jo bare fryktelig ut, den hvite har jeg ingen mening om og den svarte blir for anonym. Endret 21. september 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Men hvorfor droppa du Derbi gp1 da? Den er jo mye kulere enn Apriliaen! Trang å skru på bla bla, det tar du når du kommer til det! Jeg skal ihvertfall vurdere den. Syns den med rødt sete var kulest. Den oransje ser jo bare fryktelig ut, den hvite har jeg ingen mening om og den svarte blir for anonym. Syntes ikke derbi gp1 er noe fin og da er liksom hele poenget borte med å ha en fin scooter. Er helt inlove i Aprilia nå. Jeg er også enig i fargevalget, rødt sete var finest. Edit: Men Oransj er jo også ulovlig fett. Endret 21. september 2009 av SaitekQ Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 mener å huske at hjelmrommet er lite på aprilia SR så kan slite med å få plass til hjelmen der. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 mener å huske at hjelmrommet er lite på aprilia SR så kan slite med å få plass til hjelmen der. Neida, det er ikke et så stort problem. =) Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) ser du er blitt "in love" med apriliaen ja kjenner følelsen, samme skjedde meg med dtx'en og nå står den utforbi vinduet mitt Endret 21. september 2009 av Markelure Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Fra zoomer.no: fire-takters motor til Zoomer som yter 4.1 HK og er utstyrt med væskekjøling, direkteinnsprøytning og katalysator Så jo, firetakter. Hva er latterlig med det? Kommer vel an på behov... 4- takter er latterlig på moped/scooter, bare sånn det er Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 4- takter er latterlig på moped/scooter, bare sånn det er Jaja. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Fra zoomer.no: fire-takters motor til Zoomer som yter 4.1 HK og er utstyrt med væskekjøling, direkteinnsprøytning og katalysator Så jo, firetakter. Hva er latterlig med det? Kommer vel an på behov... 4- takter er latterlig på moped/scooter, bare sånn det er Har ikke noe å si lenger, aprilia er den eneste som er mine tanker for tiden. Tenker bare på farge nå. :/ Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Den med rødt sete, var definitivt kulest! Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Da er vi enig sålangt. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) er dietech dem du har bilde av tror jeg. de bør du holde deg unna. kjøp en med forgasser. er mye feil med direkte innsprøytning versjonen(dietech, tror dem kaller dem factory eller noe nå) den med rødt sete var fetest ja fy fy http://www.aprilia.com/en-US/Model/74/SR+5...Y/Overview.aspx bra http://www.aprilia.com/en-US/Model/73/SR+50+R/Overview.aspx Endret 26. september 2009 av Markelure Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 er dietech dem du har bilde av tror jeg. de bør du holde deg unna. kjøp en med forgasser. er mye feil med direkte innsprøytning versjonen(dietech, tror dem kaller dem factory eller noe nå) den med rødt sete var fetest ja fy fy http://www.aprilia.com/en-US/Model/74/SR+5...Y/Overview.aspx bra http://www.aprilia.com/en-US/Model/73/SR+50+R/Overview.aspx Skal da mene jeg har valgt den med forgasser. Står på siden der jeg har funnet bildene. Forgasser: Dell’Orto 17.5 mm forgasser. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 ok men viktig at det er forgasser versjonen du velger om du har tenkt å trimme så er det også fordel med forgasser versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå