SaitekQ Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Hei, nå er det sånn at til neste år skal jeg begynne med å ta lappen så tidlig som mulig, derfor vil jeg gjerne kjøpe scooter så fort som mulig for å få tilbud siden det er vinter snart. Men så er det sånn at jeg er så ubesluttsom, klarer rett å slett ikke å bestemme meg for hvordan scooter jeg vil ha. :/ Mine kriterier: -Fin/racing look. -God sterk motor. -Ikke så alt for vanskelig å fjerne plombering. ( Vet det ikke er lov å snakke på forumet men vil bare ha det enkelt i tilfelle.) -Dobbelkrona gaffel. ( En demper på hver side av dekket. -13" hjul eller større. -Behagelig å kjøre. Jeg vil kjøpe ny så derfor tenker jeg på følgende scootrer. -------------------------------------------------------------------------------- * Aprilia SR 50 R Favoritt -------------------------------------------------------------------------------- * Gilera Runner 50 SP -------------------------------------------------------------------------------- * Piaggio NRG Power ( Nest favoritt siden jeg har prøvekjørt denne og den går veldig bra og er fin og behagelig å kjøre. Billigste også. ------------------------------------------------ *Yamaha Aerox (Veldig bra scooter men den er litt kjedelig siden så mange har den her jeg bor. I tilegg syntes jeg den er så liten i størrelse. ------------------------------------------------------------------------------- Så her trenger jeg hjelp, hvilken scooter skal jeg velge? :S Har pengene altså. Står ikke på det, bare det at når jeg først skal bruke mye penger på en ting vil jeg at jeg skal få det som bra som mulig. Takk for hjelpen på forhånd. Bilde av Aprilia sr 50 r. Endret 21. september 2009 av SaitekQ Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Ingen som har noe? ;( Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Har ikke mye erfaring med scooter, men syns Apriliaen ser best ut Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Den er fin ja, men den er veldig dyr da :/ Også er den litt vanskelig å trimme?. Hmm, vanskelig valg dette. Takk for svar btw Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Den er fin ja, men den er veldig dyr da :/ Også er den litt vanskelig å trimme?. Hmm, vanskelig valg dette. Takk for svar btw Tror ikke det noe problem å trimme noen av dem og er nok ikke stor forskjell på syklene med tanke på motor, styring osv. Du må vel bare finne ut hvem du syns ser best ut å gå for den. Hvis Apriliaen var litt dyr ville jeg nok sett på Piaggioen, syns den ser tøff ut og prisen er vel ikke verst heller. Hvis du vil ha bedre råd fra noen som har mer erfaring med scooter ville jeg sjekket mopedportalen.com. Legg ut en lik post der så vil du få mange svar fra folk som eier eller har eid disse syklene. Lykke til med kjøpet Endret 9. september 2009 av Vegar(d) Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Vis du har planer om å trimme, ikke kjøp apriliaen. Disse har ikke forgasser og må derfor stilles på med gameboy for å få mer bensintilførsel. Uten mer bensintilførsel så kan du ikke trimme. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Vis du har planer om å trimme, ikke kjøp apriliaen. Disse har ikke forgasser og må derfor stilles på med gameboy for å få mer bensintilførsel. Uten mer bensintilførsel så kan du ikke trimme. Du KAN! Men hvor lenge det holder, er en annen sak. Best å satse på moped med forgasser og større dyser da ja Endret 10. september 2009 av Iceman. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Ja okei, ikke sikkert sikkert jeg skal trimme, vil bare ha muligheten for det. Takk for tipset Vegard(d). Skal gjøre det. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Hvorfor ikke Peugeot Speedfight 2? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Hvorfor ikke Peugeot Speedfight 2? Fordi den ikke er i produksjon lenger, noe som betyr jeg må kjøpe brukt. I tillegg blir det bare vanskeligere å vanskeligere å få tak i deler til. Men ellers en veldig bra scooter. Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Ja okei, ikke sikkert sikkert jeg skal trimme, vil bare ha muligheten for det. Takk for tipset Vegard(d). Skal gjøre det. Bare Hyggelig Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg testet en del, og endte opp med Honda Zoomer. Peneste og beste etter min mening, men ryker vel på stort sett alle kriteriene dine Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Haha, jeg måtte flire litt da jeg så den. xD Beklager. Edit: Hva er det som er så spessielt med den? Endret 17. september 2009 av SaitekQ Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Utrolig enkel å skru på, skiller seg ut fra de andre, Honda er flinke på motor og mekanikk (min har gått 13.000 uten noen form for service), masse kult ekstrautstyr som kan monteres på, veldig bra lys, ballongdekk er veldig behagelig i by, gode fjæringer ++. Men ser litt annerledes ut enn de andre, så hvis man vil ha "vanlig" scooter så skjønner jeg at noen er skeptiske Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Er ikke zoomer 4-takter? i så fall latterlig Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Fra zoomer.no: fire-takters motor til Zoomer som yter 4.1 HK og er utstyrt med væskekjøling, direkteinnsprøytning og katalysator Så jo, firetakter. Hva er latterlig med det? Kommer vel an på behov... Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Men når det skal være sagt så er en zoomer veldig uaktuelt for mine behov. Takk for forslaget hvertfall. Endret 18. september 2009 av SaitekQ Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Derbi GP1? Litt spesiell scooter pga Kjededrift, men ekstremt fett utseende. Link til GP1. Endret 19. september 2009 av MusiQ Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Derbi GP1? Litt spesiell scooter pga Kjededrift, men ekstremt fett utseende. Link til GP1. drit scooter et sant helvette å skru på er det trangeste mopeden jeg har skrudd på tror jeg. pluss jeg føler litt av vitsen med scooter er lite velikehold osv så kommer kjededrift i tilleg til variatro og ødelegger det er dyr og tror jeg. Endret 19. september 2009 av Markelure Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Derbi GP1? Litt spesiell scooter pga Kjededrift, men ekstremt fett utseende. Link til GP1. drit scooter et sant helvette å skru på er det trangeste mopeden jeg har skrudd på tror jeg. pluss jeg føler litt av vitsen med scooter er lite velikehold osv så kommer kjededrift i tilleg til variatro og ødelegger det er dyr og tror jeg. Hysj på deg. Den ser jo kul ut, men siden du har erfaring med den så velger jeg å høre på deg. Kanskje ikke et godt valg alikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå