Dassen Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Bestilte NZXT Avatar fra komplett.no i helgen til spandable 92% rabatt. I dag fikk jeg en mail fra komplett kundeservice som hevder varen ikke lenger er i deres sortiment og de har derfor kansellert handelen. Om dere klikker på linken over ser dere at varen faktisk er på lager og nå kan bestilles til fullpris igjen. Føler jeg har blitt lurt og at tilbudet bare var en luremus for å få meg til å handle fra komplett. Selv mener jeg at jeg har krav på varen til prisen jeg betalte på søndag; men har jeg egentlig noe rettigheter her? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Weekendtilbud (og andre tilbud) er ikke ubegrenset mengde. Vanligvis har de et antall eksemplarer til denne prisen, mens resten av lageret har en annen pris. Det er som med fly (noe vil sikkert at det er dårlig sammenligning, men allikevel), Et fly har et begrenset lavprisbilletter, derpå et antall vanlig økonomibilletter (+ bussiness etc). Både lavpris og Økonomi kan sitte ved siden av hverandre og få nøyaktig samme mat/drikke service. Et parti mus til 600 kroner som selges til ca 50 kroner forsvinner raskt ut. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 mener de tar høyde for feilprising i villkårene Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Men saken er at jeg fikk bestilt til den prisen, betalt til den prisen og ventet kun på å få varen sendt. Så trekker de seg fra handelen pga. varen er ute av deres sortiment, noe den ifølge deres lagerstatus ikke er. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Betalte du forskudd? Fått pengene tilbake? Hvis ja på begge deler så tror jeg desverre ikke du har noe krav på prisen de har satt, desverre. Med slik rabatt så røskes nok varene bort raskere enn de klarer å oppdatere nettsiden. Du tok ikke print screen av siden da du var der først? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Men musen er jo på lager og jeg har betalt for den. Ser ikke problemet til komplett.no. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Men musen er jo på lager og jeg har betalt for den. Ser ikke problemet til komplett.no. Ikke nødvendigvis den cde hadde på tilbud. Kan tilhøre et annet parti. Når rabatten er over 90% tyder det enten på feilprising eller et svært begrenset parti som importøren dumper ut og at ny vare er noe anderledes. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hvis produktet var kjøpt og betalt ville jeg faktisk sendt en klagemail til Komplett. I følge norsk lov MÅ en butikk selge varen til prisen de reklamerer med, uansett om de taper på det. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Har du noe link til dette? De aller fleste butikker tar forbehold om feil i både aviser/tilbudsblader og i nettbutikker. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg ville iallefall fått bekreftelse på hvorfor den bestillingen ble kanselert. Om tilbudet var reelt. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 I følge norsk lov MÅ en butikk selge varen til prisen de reklamerer med, uansett om de taper på det. Sikker ? Hvis prisen er en åpenbar feil ? Tviler. Jeg ville utnyttet situasjonen, vært samarbeidsvillig og forhandlet meg fram til en grei realistisk pris. Komplett taper på å ikke gi deg en god pris på dette - la meg foreslå 1/2-pris/innkjøpspris. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Ikke første gang Komplett selger noe de ikke har. Har personlig erfart dette. Elendig lagerstyring og system. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) "I følge norsk lov MÅ en butikk selge varen til prisen de reklamerer med, uansett om de taper på det." -------------- Hvis prisen er så lav at det virker for godt til å være sant,er det enten feilprising eller en vare med superduperspesial-tilbud med begrenset antall på lager. Hvis du skjønner at prisen er for lav,men bestiller allikevel,kan du ikke forlange å få varen til den prisen. Står en eller annen paragraf en plass,men gidder ikke finne den frem... Redigert pga overfølsommhet... Endret 9. september 2009 av OlaOlablakken Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Bestilte NZXT Avatar fra komplett.no i helgen til spandable 92% rabatt. I dag fikk jeg en mail fra komplett kundeservice som hevder varen ikke lenger er i deres sortiment og de har derfor kansellert handelen. Om dere klikker på linken over ser dere at varen faktisk er på lager og nå kan bestilles til fullpris igjen. <snip> Det stemmer jo ikke, i følge linken har ikke Komplett.no den inne lengre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Lagerstatusen er ikke realtime. Forrige helg hadde de også musetilbud, Logitech MX80 til 49 kr (nedsatt fra 399). Bestilte 2 og fikk dem, men ble fort utsolgt Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Komplett bør spesifisere antall de har til spesialpris, og at prisen kun gjelder akkurat det partiet. Hvis de ikke gjør det, så vil jeg påstå at man kan kreve kjøpet oppfylt også dersom det blir utsolgt der og da, men de får inn varen senere. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Det stemmer jo ikke, i følge linken har ikke Komplett.no den inne lengre. Den var på lager fram til i går. Jeg sendte en mail til komplett.no, men etter hva dere skrev her regner jeg ikke med å få noe igjen for det. I dag kom hvertfall de andre delene av bestillingen, forsinket et par dager pga. kompletts lagersystem som opererer med fantasitall. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hvis produktet var kjøpt og betalt ville jeg faktisk sendt en klagemail til Komplett. I følge norsk lov MÅ en butikk selge varen til prisen de reklamerer med, uansett om de taper på det. Dette stemmer ikke - om kunden burde skjønne at det var snakk om feilprising, så kan selger oppheve salget. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hvis produktet var kjøpt og betalt ville jeg faktisk sendt en klagemail til Komplett.I følge norsk lov MÅ en butikk selge varen til prisen de reklamerer med, uansett om de taper på det. Dette stemmer ikke - om kunden burde skjønne at det var snakk om feilprising, så kan selger oppheve salget. I denne saken er det vel snakk om helgetilbud, og ikke feilprising, eller? Blir litt off-topic.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Helgetilbud ja. De hadde tilsvarende nedprising helgen før óg. Utgående produkter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå