Gå til innhold

Diskusjon.no kårer: De beste fra før 1940

Infenso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig trenger jeg ikke noen anbefalinger, jeg har nok film på ventelisten (ingen afrikanske). Men hvis du mener du har noen filmer jeg kan finne interessant, så er det bare å slå til. Av og til dukker det opp noen perler på uventede plasser. Dust Devil var f.eks fantastisk.

Lenke til kommentar

Animasjon som i Looney Tunes, Pixar, Ghibli, Svankmajer osv? Kortfilmer, langfilmer, hele pakka?

EDIT: Animasjon blir vel egentlig mer en type film enn en sjanger. Wall-E er en sci-fi-film mens Spirited Away er en fantasy/drama-film.

EDIT 2: Men det spiller kanskje ingen rolle..

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Animasjon defineres på wikipedia som "en samlebetegnelse for tradisjonelle tegne- og dokkefilmer samt filmer med utelukkende dataskapte figurer, miljøer og effekter". Ergo, må vel Svankmajer kunne taes med.

Er vel forresten like greit å inkludere langfilmer, siden så få har sett nok kortfilm? La oss m.a.o. gå for hele pakken.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Animasjon defineres på wikipedia som "en samlebetegnelse for tradisjonelle tegne- og dokkefilmer samt filmer med utelukkende dataskapte figurer, miljøer og effekter". Ergo, må vel Svankmajer kunne taes med.

Er vel forresten like greit å inkludere langfilmer, siden så få har sett nok kortfilm?

Enig der. Hvis det er interesse for dette skal jeg opprette en tråd i morgen.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Er vel forresten like greit å inkludere langfilmer, siden så få har sett nok kortfilm?

Enig der. Hvis det er interesse for dette skal jeg opprette en tråd i morgen.

Det høres bra ut.

Lenke til kommentar

Det er sant at Wall-E er sci-fi og Spirited away er fantasy, men siden begge er laget med teknikken ANIMATION så går disse under dette. Blir samme som at Metropolis (sci-fi) og Modern Times (komedie) er begge under SILENT.

Litt komplisert dette, men mekk tråd i morra. Skal krydre min med både Pixar, Ghibli og dokker. :D

Lenke til kommentar
Man kan plassere filmen under hvilken som helst sjanger, bare man kan argumentere godt for det. Sjangerkåring blir nok det neste. Hvilken sjanger er det isåfall ønskelig å begynne med?

Det er vel greit å begynne på komedie. Skal vel ikke gå an å krangle på om en film er en komedie eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...