Juleniss1 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Beste afrikanske film. Jeg klarer å diske opp hele 5 jeg har sett. Hvor 2 av de er klassikerne Nukie og Space Mutiny. Endret 12. oktober 2009 av Juℓenissen Lenke til kommentar
Montag Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Beste afrikanske film. Jeg klarer å diske opp hele 5 jeg har sett. På tide å gjøre noe med det kanskje? Det er bare å spørre om du trenger anbefalinger... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Egentlig trenger jeg ikke noen anbefalinger, jeg har nok film på ventelisten (ingen afrikanske). Men hvis du mener du har noen filmer jeg kan finne interessant, så er det bare å slå til. Av og til dukker det opp noen perler på uventede plasser. Dust Devil var f.eks fantastisk. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg tror det vil bli mest aktivitet ved å ha en sjangerkåring, og det er vel bare å bruke sjangeren som står bak på filmen som en klassifisering? så slipper man krangling. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Man kan plassere filmen under hvilken som helst sjanger, bare man kan argumentere godt for det. Sjangerkåring blir nok det neste. Hvilken sjanger er det isåfall ønskelig å begynne med? Endret 12. oktober 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Man kan plassere filmen under hvilken som helst sjanger, bare man kan argumentere godt for det. Sjangerkåring blir nok det neste. Hvilken sjanger er det isåfall ønskelig å begynne med? Det var da veldig liberalt. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Hva med å lese hele setningen? Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hvilken sjanger er det isåfall ønskelig å begynne med? Drama. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg synes som sagt at animasjonsfilm er en bra sjanger å starte med. Ikke mye rom for krangel er det heller med det. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hva med å lese hele setningen? Jeg gjorde det, men hadde jeg merket helt hadde det jo ikke blitt så morsomt. Jeg tror jeg, for en gangs skyld, er enig med Montag. Animasjon er vel kanskje en fin start. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Animasjon som i Looney Tunes, Pixar, Ghibli, Svankmajer osv? Kortfilmer, langfilmer, hele pakka? EDIT: Animasjon blir vel egentlig mer en type film enn en sjanger. Wall-E er en sci-fi-film mens Spirited Away er en fantasy/drama-film. EDIT 2: Men det spiller kanskje ingen rolle.. Endret 12. oktober 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) For min del kan vi gjerne ta både langfilmer og kortfilmer, samt alle typer animasjon. Edit: det er sant infenso. Endret 12. oktober 2009 av Panerai Lenke til kommentar
Montag Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Animasjon defineres på wikipedia som "en samlebetegnelse for tradisjonelle tegne- og dokkefilmer samt filmer med utelukkende dataskapte figurer, miljøer og effekter". Ergo, må vel Svankmajer kunne taes med. Er vel forresten like greit å inkludere langfilmer, siden så få har sett nok kortfilm? La oss m.a.o. gå for hele pakken. Endret 12. oktober 2009 av Montag Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Animasjon defineres på wikipedia som "en samlebetegnelse for tradisjonelle tegne- og dokkefilmer samt filmer med utelukkende dataskapte figurer, miljøer og effekter". Ergo, må vel Svankmajer kunne taes med. Er vel forresten like greit å inkludere langfilmer, siden så få har sett nok kortfilm? Enig der. Hvis det er interesse for dette skal jeg opprette en tråd i morgen. Endret 12. oktober 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Montag Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Animasjon defineres på wikipedia som "en samlebetegnelse for tradisjonelle tegne- og dokkefilmer samt filmer med utelukkende dataskapte figurer, miljøer og effekter". Ergo, må vel Svankmajer kunne taes med. Er vel forresten like greit å inkludere langfilmer, siden så få har sett nok kortfilm? Enig der. Hvis det er interesse for dette skal jeg opprette en tråd i morgen. Det høres bra ut. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Det er sant at Wall-E er sci-fi og Spirited away er fantasy, men siden begge er laget med teknikken ANIMATION så går disse under dette. Blir samme som at Metropolis (sci-fi) og Modern Times (komedie) er begge under SILENT. Litt komplisert dette, men mekk tråd i morra. Skal krydre min med både Pixar, Ghibli og dokker. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Man kan plassere filmen under hvilken som helst sjanger, bare man kan argumentere godt for det. Sjangerkåring blir nok det neste. Hvilken sjanger er det isåfall ønskelig å begynne med? Det er vel greit å begynne på komedie. Skal vel ikke gå an å krangle på om en film er en komedie eller ikke. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Nå har vi vel allerede bestemt oss for animasjon tror jeg... Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Jepp. Og det går selvsagt an å diskutere om en film er komedie eller ikke. Mystery Train, Brazil, Pulp Fiction, Broken Flowers for å nevne noen eksempler. Endret 12. oktober 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 En film kan da være morsom selv om den ikke er en komedie. Av de du ramser opp har jeg sett Brazil (komedie) og Pulp Fiction (ikke komedie). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå