Olum Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Er enig med Montag her. Det er så mange filmer som blander sjangere at det bare vil bli krangling. Da må du sikkert inn og moderere og utestenge noen for personangrep. Det har du vel ikke lyst til? Når det gjelder animasjonsfilmer, går det ikke å diskutere på det. En animasjonsfilm er en animasjonsfilm uansett. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Haha, det var litt av en far-off situasjon du kom med der Sjangre er helt klart problematisk, men vi forholder oss jo til det i hverdagen, så det bør være mulig å komme fram til noe vettug gjennom dialog. Man kan for eksempel argumentere for sine valg hvis de er kontroversielle (I Stand Alone som romantisk komedie ^_^) Men jeg ser helt klart poenget ditt. Det blir ikke mye krangling rundt definisjoner av animasjonsfilm Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Men så kan man jo spørre da. Om Transformers er en animasjonsfilm. Uten at jeg skal ta en side i den debatten (kranglingen) Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Eller hva med Who Framed Roger Rabbit? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Har ikke sett den. Og hva med filmer som Kill Bill hvor deler av filmen er animert? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Vi må heller ikke glemme mesterverket Cool World: Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 For ikke å gå helt off-topic kan jeg nevne at jeg ikke finner det overraskende at det er mange Chaplin-filmer med på listen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Det er vel fordi han er et av de mest kjente ikonene for Hollywood og film generelt. Alle filmene hans har overlevd (noe som er bemerkelsesverdig) og mange av disse igjen er lett tilgjengelige. I tillegg er filmene universelle og tidløse på grunn av sin stumfilmestetikk som appellerer til folk uansett språk og kultur (slapstick, boy-meets-girl osv). Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Edit: @cun: Sjangerkåringer av typen du foreslår har jeg ikke så mye tro på, da man fort vil ende opp med endeløse krangler om hvilken sjanger en film tilhører. Helt enig. Beste regissør kunne kanskje vært noe? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Edit: @cun: Sjangerkåringer av typen du foreslår har jeg ikke så mye tro på, da man fort vil ende opp med endeløse krangler om hvilken sjanger en film tilhører. Helt enig. Beste regissør kunne kanskje vært noe? Igjen noe problematisk i og med at det nok er få her som har sett såpass mye av filmografien til ulike regissører til at de kan gjøre seg opp en kvalifisert mening. Nei, jeg har som sagt mer tro på en kåring av beste animerte kortfilmer. Endret 12. oktober 2009 av Montag Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Høres bra ut det, Infenso Lenke til kommentar
Montag Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Beste dokumentarfilmer kunne muligens være interessant? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Joda, det er mange muligheter her Selv er jeg åpen for det meste, som vanlig. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Jeg har lyst til at det skal bli en del aktivitet og diskusjon rundt neste kåring, ettersom flertallet på forumet ble hektet av da vi begynte på 60-tallet. Da er dokumentarfilmer i mine øyne ikke den beste veien å gå. Jeg stemmer for regissør- eller sjangerkåring. Sistnevnte kan bli problematisk, men det kan ordne seg hvis vi har en "jury" e.l. som har ansvar for å avgjøre om filmene faller innenfor sjangeren eller ikke. Endret 12. oktober 2009 av Infenso Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Er vel greit å bare følge IMDb ang. sjangerer. "Thriller | Drama | Mystery" og slikt pleier å stå på filmene. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Vel, er ikke meningene med disse kåringene også å løfte frem filmer man ellers ikke ville ha hørt om/sett? En kåring av animasjonsfilmer (det være seg av spillefilmlengde eller rene kortfilmer) tror jeg dessuten er noe som mange her inne vil kunne ha et forhold til. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Ja, men skal man da ta med filmen i thiller- eller drama-kåringen? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Ja, men skal man da ta med filmen i thiller- eller drama-kåringen? Nettopp derfor bør man glemme en sjangerkåring. Det blir ikke annet enn krangel om grenseoppgang, med eller uten jury. Nei, animasjonsfilm er veien å gå. Endret 12. oktober 2009 av Montag Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Vel, er ikke meningene med disse kåringene også å løfte frem filmer man ellers ikke ville ha hørt om/sett? Har du fått et inntrykk av at mange på diskusjon.no er spesielt interessert i dette? Det har ihvertfall ikke jeg. Da vil jeg heller ha noen "lettere" kåringer med høyt aktivitetsnivå. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Vel, er ikke meningene med disse kåringene også å løfte frem filmer man ellers ikke ville ha hørt om/sett? Har du fått et inntrykk av at mange på diskusjon.no er spesielt interessert i dette? Det har ihvertfall ikke jeg. Da vil jeg heller ha noen "lettere" kåringer med høyt aktivitetsnivå. Kanskje ikke, men jeg regner med at i alle fall enkeltes valg har gitt noen ahaopplevelser. Med tanke på forumets snittalder tror jeg forresten at en animasjonskåring ville gi deg det høye aktivitetsnivået du etterlyser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå