Gå til innhold

Diskusjon.no kårer: De beste fra før 1940

Infenso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. I Am a Fugitive from a Chain Gang (1932)

2. M (1931)

3. The General (1926)

4. Snow White and the Seven Dwarfs (1937)

5. Le voyage dans la lune (1902) (A Trip to the Moon)

6. King Kong (1933)

7. Modern Times (1936)

8. Destry Rides Again (1939)

9. Steamboat Bill, Jr. (1928)

10.Mr. Deeds Goes to Town (1936)

Fornøyd med listen, #1 eren helt sikker plassering, en av mine favoritter generelt. 2 til 6 er jeg noelunde helt sikker på. Resten av listen er bare sann ca. Hadde veldlig lyst å ha med bl.a Scarface, men den måtte gå ut.

Lenke til kommentar

Sunrise: A Song of Two Humans ble fort vekk en ny favoritt fra tidsperioden, og The Awful Truth var også meget bra, Bringing Up Baby var god nok til å klemme seg inn i bunn ta lista, og etter nærere ettertanke flyttet jeg The Adventures of Robin Hood opp en plassering, så da ble den endelige listen seende slik ut:

1. Sunrise: A Song of Two Humans
  2. City Lights
  3. The Awful Truth
  4. Modern Times
  5. M
  6. The Kid
  7. All Quiet on the Western Front
  8. Gone with the Wind
  9. The Adventures of Robin Hood
  10. Bringing Up Baby

Synd jeg ikke kommer til å få sett flere av de pre 40-talsfilmene jeg har liggende før fristen løper ut. B.l.a. It Happened One Night, Captain Blood, Angels with Dirty Faces,The General, og L'atalante er filmer jeg tror kunne hatt potensiale til å utfordre filmene på lista. Men men, det er filmer jeg gleder meg til, og de vil uansett bli sett i en ikke altfor fjern fremtid.

Edit: Leifs

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Førsteposten er nå oppdatert med den endelige listen. Neste kåring blir de beste fra 2000-2009, men denne kan vi selvsagt ikke begynne på riktig enda. Hvis noen har forslag til andre kåringer er det bare å rope ut.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Jeg har sett litt av dette i det siste takket være icheckmovies. Det er flere godbiter der. Anbefaler More på det sterkeste her. Sett den, Montag?

Det har jeg, og den er ganske så fin, ja. En kåring av typen jeg foreslår kunne vært fint for å løfte fram alt det fantastiske som er blitt laget innenfor animasjon. Det er langt fra bare Disney og Pixar som gjelder...

Edit: @cun: Sjangerkåringer av typen du foreslår har jeg ikke så mye tro på, da man fort vil ende opp med endeløse krangler om hvilken sjanger en film tilhører.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...