amouth Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10323 Lurte på ett par ting om denne: - Hvilke deler må jeg forbedre får å kunne kjøre vista 64-bit? - Ser dere noen kjappe must endringer som ikke koster så alt for mye? Fint om noen kunne satt på en liste på de delene jeg burde bytte ut. Er på utkikk etter en ganske så bra gaming pc. Maks 8000,- Lenke til kommentar
Mats2112 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Så lenge du har 4gb ddr2 ram eller mer - så anbefales dette til 64 bits system. Så gå for 4gb ram eller mer Lenke til kommentar
program Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hvis du kan gå opp 500,- i pris er denne super. Eller så er denne også god. Lenke til kommentar
amouth Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Takk for svar. Kan du fortelle meg forkjellen mellom den til 8500 og den til 7500? Beklager, men er ganske noob på pcer! xD EDIT: Hvordan er det å skifte ut deler ved en senere annledning på de som komplett bygger? Blir det like lett som om du bygger selv, eller er de varene de bruker vanskelig å finne noen som passer med? Endret 8. september 2009 av Tlf. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 EDIT: Hvordan er det å skifte ut deler ved en senere annledning på de som komplett bygger? Blir det like lett som om du bygger selv, eller er de varene de bruker vanskelig å finne noen som passer med? Det er ikke noe problem å skifte og det blir like lett som om du bygger selv. Men, LGA-775 og E7--/E8-- prosessorer vil bli fasa ut og bli erstatta av LGA 1156 og Intel Core i5 og i7. Jeg vil anbefale deg å ta en titt på LGA 1156 og i5/i7. Det vil ikke bli mye dyrere. Hovedkort: https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price Prosessor: https://prisguiden.no/product.php?p...39&cat_id=5 Lenke til kommentar
amouth Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Som sagt er jeg noob, og skjønte ikke helt hva du mente. Mente du at det går fint ann å skifte deler, men at du synes at jeg skal bytte prossesoren til i5/i7 eller LGA 1156? Endret 8. september 2009 av Tlf. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Intel Core 2 (den prossesorsserien som du har valgt) kommer til og bli erstattet av i5 (en ny prossesorserie). Viss du går for Intel Core 2 serien så kommer du til og måtte bytte ut hovedkort og minne i tilegg til prossesoren viss du skal oppgradere CPU'en senere. Viss du går for i5 så kan du bare velge en bedre i5 prossesor fra samme serien og da trenger du bare og oppgradere CPU-en. Da kan en oppgradering enten koste deg 5 tusen (Intel Core 2) eller 2 tusen(i5). Prøvde og forklare det så godt jeg kan.. Endret 8. september 2009 av Pizzaen Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Som sagt er jeg noob, og skjønte ikke helt hva du mente. Mente du at det går fint ann å skifte deler, men at du synes at jeg skal bytte prossesoren til i5/i7 eller LGA 1156? Ja, jeg mente at det går fint å bytte deler. Jeg vil også anbefale å ta en titt på Intel Core i5-750(prosessor), og et hovedkort med sokkel LGA 1156, brikkesett: Intel P55. DDR3 minne. En slik prosessor og hovedkort vil være ganske mye bedre enn det du kanskje er iferd med å kjøpe. Du får bare spørre mer, om det er noe du lurer på. Lenke til kommentar
amouth Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Takk for svar, jeg skjønner hva du mener, men lurer på ett par ting. Først, hvis jeg trykker konfiguer på den pcen i første posten, så får jeg ikke en gang valget om å bytte prossesoren til en i7. Har dette noe med at noen av de andre delene ikke passer sammen med en så kraftig prossesor, og komplett gir meg defor ikke muligheten til å bytte til deler som ikke fungerer sammen med andre deler? Isåfall, hvilke deler må jeg bytte ut for å kunne bruke en bedre prossesor? Og til slutt, hvor mye mer vil pcen koste om jeg bytter til en bedre prossor og hovedkort? Tlf. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Jeg har ikke tid til å svare deg skikkelig nå, men om ingen andre gjør det, så skal jeg sette opp et forslag til deg senere i dag. Men tror det skal gå å bygge en maskin for under 6000 kr med bedre prosessor og hovedkort etc. Endret 9. september 2009 av ronron25 Lenke til kommentar
amouth Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Hvis noen setter opp et oppsett som maks koster 7500 og at den kan bestilles ferdegbygd fra komplett, netshop osv.. ville jeg blitt veldig takknemlig. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Satt opp dette på Netshop: XFX Radeon HD 4890 1GB "xXx" GDDR5 Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case Oppgraderingspakke Intel - i5 750 P7P55D, Socket 1156, 4 GB Platinum Minne PC Montering av selvalgte komponenter Corsair strømforsyning, TX650W Totalt 7 552,- Lenke til kommentar
amouth Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Takk for oppsettet. Dette er sikkert et idiotisk spørsmål, men må spørre Hvordan setter jeg opp en liste som de skal bygge for meg fra scratch? Eller har du brukt et oppsett netshop har satt opp og endret på noen av delene? Isåfall ville det vært greit å vite hvilket oppsett du har endret på. Har akkuratt dette problemet på komplett også. Hvis jeg velger en pc og trykker konfigurer så er det veldig få deler det er mulig å bytte til. På forrhånd, takk. Endret 9. september 2009 av Tlf. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) PCen er satt opp fra "scratch". Da står du fritt til å velge alle deler. Det går ikke ann å lage handleliste på netshop og lime inn her, så du må søke opp varene en og en manuelt. Bruk søkefunksjonen i venstre hjørne og søk opp varene, deretter klikk på "kjøp". Så ender du opp med en handleliste som den over i posten min. (husk å inkludere "PC Montering av selvalgte komponenter") PCer du bygger på denne måten leveres med komponent garanti og uten operativsystem. Endret 9. september 2009 av obergeru Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå