Gå til innhold

Dell Controlpoint -> fingeravtrykk og/eller passord

anderfo

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg sliter litt med å styre Dell Controlpoint som "tilfeldigvis" er på maskinen min (Latitude E6400). Forøvrig har jeg Vista Business, 32bit.

Problemet:

- et par ganger har jeg hatt trøbbel med å komme meg helskinnet gjennom fingeravtrykksleseren for å logge inn. Delvis skyldes dette at jeg har hatt sår på fingrene på grunn av klatring.

- deretter ber maskinen meg om et administratorpassord, men selv om jeg kan dette godtar den ikke passordet. jeg har en mistanke om at det er spesielle tegn i passordet som den ikke godtar....

- jeg har prøvd å gå inn i Dell Controlpoint for å registrere fingeravtrykkene på nytt eller eventuelt skru av fingeravtrykksleseren. Da blir jeg først bedt om systempassord, og dette fungerer, men deretter ber den om mitt brukerpassord og dette godtar den ikke (!). så har jeg prøvd å endre brukerpassordet, men hvis jeg prøver å endre den godtar den heller ikke det nye passordet. det virker som om problemet her ligger i spesielle tegn (som f.eks. "!", "?" eller "=") som jeg er pålagt å bruke. så, når jeg angir et nytt passord må jeg skrive det to ganger, og den klarer aldri å godta det. passordet er 8 tegn inkludert både små og store bokstaver og enten tall eller rare tegn, men selv om jeg velger tall vil den ikke godta noenting.

- med andre ord...jeg klarer ikke å skru av fingeravtrykksleseren, jeg klarer ikke å registrere nye fingeravtrykk, og backup-løsningen når fingeravtrykket ikke fungerer består i å angi et passord som Dell Controlpoint ikke klarer å registrere pga tegn den ikke forstår.

Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...