Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skulder plager: Vanskelige Ord (journal)

V_B

Anbefalte innlegg

Hei.

Har i lengere tid slitt med skulderplager og har hoppet fra den ene legen til den andre, vært hos fysio, mr, røntgen, ortopedisk avdeling osv.

Jeg har nå vært å fått lege journalen ettersom en ny lege forspurte denne, og jeg har dermed lest litt historie om meg selv. Det er en del ord her som jeg håpte jeg kunne fått svar på hva betyr og hva det innebærer, da jeg ikke har anelse i hva slags grad dette kan påvirke meg senere i livet. Det eneste jeg har fått konkludert (bortsett fra smerten jeg selv har følt) er at fysioen har sagt jeg har skuldre som om jeg var langt inne i 30 årene. (jeg er 21 år) Ellers så føler jeg at jeg har vært en kasteball i systemet.

Ortopedisk avd diagnoserte meg med "Impingement Syndrome". De sier også at MR viser mulig tegn til Supraspinatus delvis rupture.

Røntgen viser at det er signalforandringer i supraspinatussene like ved festet. Mistenker partiell rupture på buralsiden. Foreligg noe væske i bursa subdeltoidea. Står også noe om inflammasjon.

MR viser Bursitt og Tendionoseforandringer.

En lege har skrevet diagnose Multidirektional Instabilitet.

Jeg har altså fått forskjellige diagnoser opp igjennom tidene. Det som er så rart med skuldrene er at om jeg belaster dem så får kjenner jeg det godt neste dag. Da er det nedsatt bevegelse og vil mene på at det er ekstrem smerte å løfte dem i forskjellige vinkler. Særlig parallellt ut i fra kroppen med bøy på albuen.

Jeg ber ikke om noen spesifikk diagnose da jeg regner med det tar lengere tid å utrette samt at hele journalen må leses. Alt jeg spørr om er å få litt mer informasjon om hva som egentlig feiler meg og hva konsekvensene av dette kan bli senere om jeg forsetter med belastning ?

Håper på svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...