NgZ Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Man merker ingenting om man er vant med å bruke en X-org basert desktop, men om man er vant med windows, så er overgangen markant. Nei, mange (de fleste?) gjør faktisk ikke det. De lever lykkelig uvitende så lenge det ser likt ut, og de kan trykke på de samme "knappene" på skrivebordet sitt. Og å påstå at man ikke merker forskjell fra MS Office til OpenOffice, er renspikka vrøvl.Det er det da ingen som har gjort? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 http://saveie6.com/ Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 mye som slarker av programvare ntnu har kjøpt inn. kalendersystemet fikk ikke støtte for outlook 2007 før i vår, saksbehandlingsystemet holdt seg på ie6 inntil i vår, men krever ennå ie. pagaweb funker også i ie8. Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Det som derimot plager meg med NTNU er at de er alt for microsoftkritiske, og microsoftteknologi er totalt fraværende i fagplaner og/eller kompendier. OFtest nevnes det ikke med ett eneste ord i forelesinger, med mindre det er negative ord som skal ytres.Som det meste av postene dine er dette en avsporing, men den bør kommenteres. Et universitet bør gi studentene generell kompetanse. NTNU spesielt har gått ut til industrien ved anledninger og forespurt om hva de burde lære opp studentene i, og svaret har vært rimelig entydig generell kompetanse. Å lære dem opp i spesifikke windowsverktøy som har en gjennomsnittlig levetid fram til neste windowsversjon er det stikk motsatte av generell kompetanse. Dette har ingenting med fiendtlighet å gjøre, tvert imot er jeg svært skuffet over hvor lite NTNU er synlig i åpen kildekode sammenheng. Universiteter har alltid vært en drivende kraft i utviklingen. Faktisk har GNU sitt utspring fra MIT, universitetet som skulle være forbilde for NTNU. BSD har som kjent Berkley som sitt utspring. Mens NTNU sitter der redusert til brukere. Hva i all verden gjorde du på NTNU forresten? Det finnes jo mange gode alternativer for deg: http://www.certificationworks.com/training...country/Norway/ Akkurat dette signerer jeg. Regnskap, HR (Human Resourcing), fakturering, personellansvar, m.m, er hva Bluegarden tar for seg, og de forskriftsmessige krav til en slik løsning er uttallige, og for mange for en masterstudent eller ti til å kunne implementeres på halvannet år. Jeg har enda ikke tatt for meg de juridiske implikasjonene ved å lage et slik system selv, og alt dette tatt i betraktning, er det bare ett eller to systemer man kan bruke.Da kan du sikkert fortelle meg hvorfor NTNU bør velge dette fremfor SAP. Endret 12. september 2009 av Del Lenke til kommentar
Professional Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Dette er flau journalistikk, og jeg synes artikelforfatter burde skjemmes over å la sine personlige meninger overskygge fakta i saken. Fakta er nemlig at Bluegarden Digital HR støtter opp til IE9 (som er for øvrig den siste), men browsere som blokkerer activeX natively (ikke sikkerhetsmessig, men null støtte binært messig) vil ikke kunne bruke dette programmet. Da samtlige på NTNU (studenter som ansatte) har adgang til en eller annen terminalserver med Windows Server 200[3/8] på, ser jeg ikke annet enn at dette er et dårlig forsøk på anti-microsoft svada, for ikke å nevne et flaut eksempel på total skivebom. Disclaimer: Jeg jobber ikke for Bluegarden, men jeg bruker systemet daglig. Nei, jeg bruker ikke IE4-6. Ja, jeg bruker IE8 og 9 IE9 finnes ikke. Du feiler like mye som hw.no? Lenke til kommentar
muggsopp Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Dette er flau journalistikk, og jeg synes artikelforfatter burde skjemmes over å la sine personlige meninger overskygge fakta i saken. Fakta er nemlig at Bluegarden Digital HR støtter opp til IE9 (som er for øvrig den siste), men browsere som blokkerer activeX natively (ikke sikkerhetsmessig, men null støtte binært messig) vil ikke kunne bruke dette programmet. Da samtlige på NTNU (studenter som ansatte) har adgang til en eller annen terminalserver med Windows Server 200[3/8] på, ser jeg ikke annet enn at dette er et dårlig forsøk på anti-microsoft svada, for ikke å nevne et flaut eksempel på total skivebom. Disclaimer: Jeg jobber ikke for Bluegarden, men jeg bruker systemet daglig. Nei, jeg bruker ikke IE4-6. Ja, jeg bruker IE8 og 9 IE9 finnes ikke. Du feiler like mye som hw.no? Beta anyone? Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hvor fikk du så tak i denne betaen? Lenke til kommentar
8086 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 https://connect.microsoft.com/IE9 Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Kan du bekrefte at ie9 er tilgjengelig der? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Dette minner meg om webredigeringsplattformen de kjøpte for noen år siden, som var slik at kun én bruker kunne bruke den i gangen. Da snakker vi om en redigeringsplattform som skulle brukes av alle fakultetene tilknyttet NTNU. Det betydde at man måtte bestille tid, vente i noen måneder, før man kunne redigere nettstedet til sitt fakultet. Jeg vil ikke gå inn på hvor mange millioner NTNU kastet etter firmaet som hadde laget løsningen, men dere ville blitt sjokkert. ^^ Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Ser ut som om Bluegarden har fikset systemet sitt nå. Jeg fikk i alle fall åpnet reiseregningene med Firefox på Window med siste versjon av Java. Utrolig hva litt dårlig omtale i media kan gjøre for å få fortgang i ting... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå