Eyefitness Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Har nylig formatert gml maskin som hadde trojaner. Hadde Win xp pro uten SP som nå er installert på nytt, og tenkte oppdatere til SP3. Av frykt for virus ved nedlasting: Bør jeg ha antivirus før en nedlasting via Windows update? Eventuelt kan jeg laste ned på en annen maskin jeg har (Vista) og brenne på en cd? Hvis jeg kan det, hvor på maskinen bør jeg laste det ned til for enklest å kunne brenne det ut på en cd? Blir denne cd da helt klar for automatisk oppdatering når den settes i XP pcen, eller er det noen spesielle valg jeg må gjøre ved nedlasting og brenning og avlesing av cden? Tar eventuelt gjerne imot tips om hvor SP3 er tilgjengelig for kjøp/eventuelt gratis ferdig på cd for oss som allerede har xp pro uten SP. På forhånd takk for eventuell hjelp:) Lenke til kommentar
Zash Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Windows Update skal nok være trygt å laste ned fra uten antivirus... Ville tatt den veien. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Antivirus er ikke så viktig, men manglende firewall kan være et problem. Spesiellt hvis du ikke er koblet på en router. SP3 er en .exe fil du laster ned og kjører som et hvilket som helst annet program. Så du kan laste det ned hvor du vil. Velg språk før du starter nedlasting. http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 .. kan jeg laste ned på en annen maskin jeg har (Vista) og brenne på en cd? Hvis jeg kan det, hvor på maskinen bør jeg laste det ned til for enklest å kunne brenne det ut på en cd? Blir denne cd da helt klar for automatisk oppdatering når den settes i XP pcen, eller er det noen spesielle valg jeg må gjøre ved nedlasting og brenning og avlesing av cden? Du kan laste ned denne .exe-filen til hvor du vil, og du brenner den ut til en vanlig data-CD på vanlig måte. På maskinen som skal oppdateres kan det være en fordel å kopiere .exe-filen fra CD'en og inn på harddisken før du starter den med et dobbeltklikk. Resten skulle være selvforklarende. Det går an å lage seg sin egen CD med WindowsXP oppdatert til SP3 slik at man automatisk har en SP3-klar maskin når installasjonen er ferdig. Dette kalles "slipstreaming" og det finnes mange artikler på nettet om hvordan man går fram. Det finnes også ferdiglagde CD'er tilgjengelig via meget uoffisielle kanaler (Arrrgh!), men så lenge man har en gyldig lisensnøkkel, så rynkes det vel mindre på brynene over hvor man får CD'en fra. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Takk til dere som har svart:) Har router med brannmur, så da antar jeg ut fra hva dere sier at det bare er å laste ned SP3 fra Windows update uten noe mer "bekymringer". Skal se om jeg kan få laget meg en slik ferdig cd med SP3 etter at det er ferdig installert (i tilfelle jeg må formatere på nytt ved en senere anledning). Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Det ble lastet ned SP3 via Windows update. Update lastet ned SP2 før tilbudet om SP3 dukket opp. Forløp helt problemfritt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå