PgUp Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Noen som har forslag til et godt særemne i Norsk? Skal begynne å lese bøker snart, så trenger en forfatter. Bøkene må være spennende, men avanserte nok til å få en god karakter. Forslag? Og de bør helst være norske, kan strekke meg til nordiske. Takker for svar. Lenke til kommentar
Star Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg foretok en sammenligning av 3 krimbøker og analyserte miljø og personkarakteristikker. Mye knask å ta tak i her, og krim er en spennende sjanger etter min mening Leste forøvrig en bok av Lindell, en av Stålesen og en av Mankell Lenke til kommentar
Thrinduil Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Husker jeg skrev særemne om Jostein Gaarder, og valgte ut 3 av bøkene hans (Sofies Verden, Kabalmysteriet og Et Speil I En Gåte). Skrev litt om Jostein Gaarder og de tre bøkene jeg hadde lest. Til sist skrev jeg om forskjellene og likhetene på de tre forskjellige bøkene og hvordan eventuelt det filosofiske innholdet kunne passe inn i samfunnet. Men iallefall Sofies Verden var litt tung å lese, så det kommer litt an på hva du orker. Lenke til kommentar
rykpen Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 definitivt Erlend Loe! mange gode bøker å velge mellom. lettleste, men omhandler aktuelle og viktige tematiseringer. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Det er synd at særemne skriveriet må være av skandinavisk opprinnelse Hadde sett for meg den perfekte oppgaven å sammenligne The Manhunter og Red Dragon i Hannibal serien... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hamsun er vel et emne man alltids finner nok å si om? Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Leste kongespeilet og fyrsten og sammenlignet de. Ganske morsomt igrunn, men krever at du synes politikk og historie er ganske gøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå