christian1986 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg klarer nå helt fint å hente ut de variablene jeg er ute etter, men ene liste min har bare idnummre. Dette vil si at f.eks Audi=1, BMW=2, SAAB=3. Nettsiden min tolker dette helt fint, men når jeg da henter ut verdien selv så blir det selvsagt bare krøll.. Så, er det noen som vet hvordan jeg kan be denne erstatte disse numrene med selvvalgte verdier? Koden min ser forøvrig slik ut: echo "<table border='0'> <tr> <th>Firstname</th> <th>Lastname</th> <th>Instrument</th> </tr>"; while($row = mysql_fetch_array($sql)) { if('pf_instrument' == "5") $pf_instrumen == "Horn"; echo "<tr>"; echo "<td>" . $row['pf_fornavn'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['username'] . "</td>"; echo "<td>" . $pf_instrumen['pf_instrumen'] . "</td>"; echo "</tr>"; } echo "</table>"; Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Forklar litt beder =S Skal du hente ut det som er på ID 5 eller "pf_instrumen" Horn? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Trur ikkje eg forstår heilt no. Tenker du å bytte ut eit resultat med noko anna kan du jo skrive: if ($variabelduvilbytte == kvadenskalverenårduvilbytte) { $einyvariabel = "Nytt innhald"; } else { $einnyvariabel = $variabelduvilbytte; } echo $einnyvariabel; Forstod eg heilt feil no? Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Beklager, ting gikk litt for i svingene. Den ifsetningen som står det, var mitt forsøk på å bytte ut variablen selv, noe som ikke virket. Egentlig så den slik ut. echo "<table border='0'> <tr> <th>Firstname</th> <th>Lastname</th> <th>Instrument</th> </tr>"; while($row = mysql_fetch_array($sql)) { echo "<tr>"; echo "<td>" . $row['pf_fornavn'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['username'] . "</td>"; echo "<td>" . $pf_instrumen['pf_instrumen'] . "</td>"; echo "</tr>"; } echo "</table>"; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå