Gå til innhold

Morrowind igjen fra min side

Anbefalte innlegg

Finnes det egentlig noen rustinger som er unike? Greit nok at et komplett sett med Deadric armor ikke er så lett å finn emange av, men ellers er ikke valgene så mange. Og i hvert fall ikke når det gjelder light armor...

Regner da selvfølgelig ikke med "unique" items...

Nei snakker vi light, er det hovedsaklig glass som gjelder, noe som kan være viktig og kult i starten. Men vi må ikke glemme hva vi diskuterte : nemlig den beste armoren i spillet. Der er ikke glassarmor den beste og det var opprinnelig det jeg var uenig i.

Ellers merker jeg meg at Lord's Mail virker uhyre populær, kanskje fordi den ikke er så vanskelig å få tak i?

Likevel mener jeg personlig at Ebony Mail (Får du i siste questen til Imperial Cult) er hakket bedre, og det er det flere i morrowind miljø som også regner den som. Den er medium armor, og har lest at den ble gjort ekstra god som en balanse for at den generelle medium armorene heller var skral:

Lords's Mail stats:

Armour Rating: 333

Condition: 3000 / 3000

Weight: 30.0 (Heavy)

Value: 190,000

Cast When Used

Cure Poison on Self

Resist Magicka 20 to 30% for 30 secs on Self

Charge: 400 / 400

Ebony Mail stats:

Condition: 3000 / 3000

Weight: 20.0 (Medium)

Value: 120,000

Constant Effect

Resist Fire 75% on Self

Shield 50 Points on Self

Resist Magicka 20% on Self

De gir samme armor raten ,men Ebony mail har 3 constant enchantinger og veier 10 pounds mindre. (ja jeg har sagt dette på en anne npost =) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker selv Deadric Cuirass og Greaves med constant feather 50pts. Fikk de i et Telvanni mission, tror jeg...

Dessuten hjelper det ikke mye med spillets beste heavy armor, hvis du ikke har høy heavy armor skill. Min første helt kjørte jeg light (glass), min neste heavy (mye daedric) og nå har jeg begynt å gjøre klar en helt til bloodmoon, og satser på unarmored og medium...

Lenke til kommentar

Fant en heavy armor en gang, som het noe med dragon. Den var heavy og gav 100% fire resistance. Vet ikke hvordan den er i forhold til de andre heavy armorene, siden jeg brukte glass armor. Hadde 2 unike hansker også, den ene gav +20 agility, den andre +20 strength. Tror jeg har funnet halvparten av de unike tingene i spillet, en komplett samling finnes hos dvergen i Tel Fyr.

Lenke til kommentar
Ang. Lord's Mail får du den som belønning i det siste oppdraget for Imperial Legion. Da må du duellere med den gamle guildmasteren først.

Man får også det feteste sverdet i spillet (utenom Tribunal), Chrysamere som en av de aller siste Imperal Legion oppdragene.

Feil. Du kan få tak i Lord's Mail og Chrysamere når som helst, bare du vet hvor du finner dem.

Lenke til kommentar

Det jeg pleier å gå rundt med, dersom jeg ikke pynter meg opp =) er dette:

*Helm of Oreyn Bearclaw*

Armour Rating: 300

Condition: 900 / 900

Weight: 10.0 (Heavy)

Value: 125,000

Constant Effect

Fortify Agility 40 pts on Self

Fortify Endurance 40 pts on Self

*Ebony Mail*

*Eleidon's Ward*

Condition: 2000 / 2000

Weight: 30.0 (Heavy)

Value: 200,000

Cast When Used:

Restore Health 50 to 100 pts on Self

Charge: 95 / 95

*Fist of Randagulf Left Gauntlet*

Armour Rating: 300

Condition: 450 / 450

Weight: 16.0 (Heavy)

Value: 35,000

Constant Effect

Fortify Agility 20 pts on Self

*Wraithguard*

Armour Rating: 266

Condition: 400 / 400

Weight: 1156.0 (Heavy)

Value: 500,000

Constant Effect

Shield 10 pts

Reflect 20 pts

Resist Blight Disease 50 pts

Resist Shock 10 pts

Resist Fire 10 pts

Resist Frost 10 pts

Resist Magicka 10 pts

Resist Poison 10 pts

*Her hands Greaves*

Armour Rating: 233

Condition: 700/700

Weight: 45 (Heavy)

Value: 33,000

Constant Effect

Fortify medium armor 5 pts on Self

*Her hands Left&Right pauldron*

Armour Rating: 233

Condition: 700/700

Weight: 30 (Heavy)

Value: 20,000

Constant Effect

Resist Paralyze/Resist Poison

*Marara's Ring*

Value: 22,000

Constant Effect

Reflect 20% on Self

Fortify Acrobatics 20% on Self

Resist Normal Weapons 40% on Self

*Ring of the wind*

Value: 8000

Constant Effect

Fortify agility 30 pts

*Helseth's collar*

Value

Constant Effect Amulet

Fortify Sneak 10 pts, Security 10 pts, and Speed 5 pts

*Belt of Hortator*

Constant Effect Belt

Fortify Magica 20 pts on self

Ellers har jeg selfmade disse enchatingene:

Pants: Constant Fortify 10-14 Intelligence

Shirt: Constant Fortify 10-14 Speed

Skirt: Constant Fortify 10-14 Strengt

Robe: Constant Restore health 2 pts

Våpnene jeg går med til vanlig er

Bow of Shadows:

Unique Bow, 4-40 damage, cast when used, 30 second invisibility and fortify speed 20-30 for 30 seconds. 42000 value

Trueflame&Hopesfire (Fra Tribnual questen)

Ellers liker jeg veldig godt staff of Magnus :D (Siden jeg heter Magnus ;) )

Så hva har andre tro? Og jeg lurer på om det er noe jeg kan/bør forbedre på meg selv også. Jeg har ikke noe særlig planlegging i det jeg har på meg, bare at det er steikje kule saker =)

PS: Grunnen til at jeg ikke har boots med er fordi jeg er aragonier ^^

Lenke til kommentar

Tror daedric longbow er bedre enn bow of shadows, i hvertfall damage-vise. Har bare funnet en, og den var langt inne i et daedric tempel, hvis jeg husker riktig. Ellers brukte jeg begge fists og randgulf, og boots of the apostle, som gjør at man kan fly fort og lenge. (de er light da)

Lenke til kommentar

Hvor bra bound longbow spellet blir, kommer vel ann på hvor sterkt spellet er, som man må lage selv. Men som i mitt tilfelle, jeg kunne bare 2 restoration spells som eneste magic. Derfor brukte jeg ikke spells, og gadd ikke enchante min daedric longbow, men et bound spell på den blir nok den beste buen ja.

Lenke til kommentar

Du får kjøpt bound longbow i de fleste mage guildene, og med litt training i conjuration bør selv en barbar være i stand til å caste vellykket. Hvis du synes 60 sekunder er for kort tid, kan du jo lage et spell som varer lenger, og eventuelt enchante en ring eller noe med spellet (hvis du har litt penger da, eller er dyktig enchanter selv).

Fordelen med bound longbow er at du kan ha den fra nesten starten av spillet... kanskje for god til å være sann?

Lenke til kommentar
Hvor bra bound longbow spellet blir, kommer vel ann på hvor sterkt spellet er, som man må lage selv.

Er du sikker på det? Jeg har hatt 3 forskjellig Bound Longbow spells med 3 forskjellige characters, og hver gang har buen hadd 2-50 i damage + fortify marksman + 10! Det eneste som varierer på Bound longbow er ikke det hvor lang tid den varer da, eller er det jeg som er helt på jordet nu?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...