Gå til innhold

Morrowind igjen fra min side


Anbefalte innlegg

jeg vet at dette er min tredje morrowind post i dag men jeg sliter litt.

 

jeg vet av en kiste med diverse glass armor i. Men den har lockpick 100 og jeg er magiker i lav level. Så hvordan skal jeg få den opp. Jeg har ikke mye magicka så jeg kan ikke bruke en spell som kan åpne 100 til 100 låser.

 

Det jeg trenger er en magi scroll som kan åpne den, men hvor kan jeg finne en slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... den beste måten er nok å lage din egen spell med open lock 101, så kan du llåse opp alle låser opp til 100. den derre ekash's lock splitter, som det står at låser opp lvl 100 locks, tar ikke mer en lvl 99 locks. Eller hvis du er rik så kan du trene deg opp til lvl 40-50 i security og skaffe deg ein grandmasters pick. Så burde det funke.

Lenke til kommentar

Du kan bare glemme å få åpna den lvl100 kista foreløpig. Det er ikke meningen at en lvl2 mage skal ha tilgang til fullt sett med glass armor, så

det fins ikke spells du kan bruke enda. Du finner scrolls som heter Ekash' Locksplitter i dungeons og huler rundtomkring, men vil nok få store problemer med å overleve. Du kan også lage/kjøpe enchanted items som har lockpick 100, men det er vanvittig dyrt, og uoppnåelig i begynnelsen av spillet.

 

Slapp av, du trenger ikke den feteste armoren med en gang :) Jeg spilte i over 1 mnd (realtime spilletid) før jeg fullførte spillet på level 34. Det inkluderte Tribunal addonen også.

Er faktisk nettopp ferdig med hovedkampanjen.

Mest sannsynlig er glass-armoren såpass tung at du vil ikke kunne ta den på uten å få overvekt (kan ikke røre deg da). Gjør quests for guildene, ingenting som sier du kun kan joine mage guild selv om du er mage. Dra til Ald-ruhn, sadrith mora eller balmora og join opp med en av Great Houses. Sadrith Mora er telvanni-basen, som er mage-huset.

Så lenge du oppfyller grunnkravene slipper du stort sett inn i hvilket guild som helst i begynnelsen. Men for å stige oppover i gradene blir det høyere og høyere requirements på skills du sannsynligvis ikke har som major/minor og kommer ikke lengre.

Lenke til kommentar

Er svært enig i det Bitex skriver, du har ikke bruk for fancy glassrustning så tidlig i gamet. At den er lock level 100 er jo fordi det skaper en naturlig balanse i spillet. Når du blir god nok, vil du få tak i det. (Da vil du nok innse at det ikke er glass som er det kuleste også ;) )

 

Ellers vil jeg si at den første enchantingen min var en amulet som kunne åpne lock lvl 100 hver gang. Og mer nyttig enchanting tror jeg det godt skal gjøres å lage. Men det koster jo litt da =)

Lenke til kommentar
Vel... den beste måten er nok å lage din egen spell med open lock 101, så kan du llåse opp alle låser opp til 100. den derre ekash's lock splitter, som det står at låser opp lvl 100 locks, tar ikke mer en lvl 99 locks. Eller hvis du er rik så kan du trene deg opp til lvl 40-50 i security og skaffe deg ein grandmasters pick. Så burde det funke.

 

:lol:

 

Viss man har et scroll/spell som åpner lock levels 100 så åpner det level 100 locks og ikke 99! Bare prøv så finner du det ut

Lenke til kommentar

nei kan ikke forklare det annet enn at det må være en bug hos deg, for hos meg så åpner et scroll 100 lock levels 100 og ferdig med det. Vurdert å patche (viss det ikke er gjort da seff)

 

Det er ihvertfall den eneste logiske forklaringen jeg kan komme på

Lenke til kommentar

Det kan hende... Jeg fikk med Tribunal når jeg kjøpte det så jeg har aldri spillt morrowind uten Tribunal tidligere så jeg visste ikke noe om det.

 

Men likevel så er det nå litt rart at et level 100 scroll ikke skal klare å åpne level 100 låser da?

 

:woot:

Lenke til kommentar
Du får kjøpt Ekash Lock splitter et par steder, hukser ikke helt hvor. Og Glass Armor er faktisk en av de desidert råeste rustningene i spillet. Ikke er den særlig tung heller. Men den forutsetter jo at du har en viss light armor skill...

 

Er uenig av flere grunner. Den første er at jeg synes rett å slett det har gått innflasjon i glass rustninger, sverd og dolker mm. Jeg har 3 fulle sett glassrustninger som jeg overhode ikke har brukt særlig strev på å finne. Jeg har sikkert over 50 glassdolker og 15 glass claymores, swords osv.Jeg mener at hyppigheten av glass matereiell ikke står til til glassgjennstandenes verdi. Så i mine øyne har verdien av det sunket betraktlig etterhvert.

 

Det andre er at jeg personlig mener det finnes langt mer attraktive armor typer eventuelt unike enchantinger som både gir bedre beskyttelse og gir uslåelige magiske evner.

 

Når det er sagt så er vel glass ved siden av daedric som rent visuelt slår det meste. Dessuten er det ikke å forakte å ha en lett rustning, og da en som er lett tilgjengelig og som er RELATIVT god i FORHOLD til hvor langt man har kommet i spillet.

Lenke til kommentar

Er du magiker, er du vel med i Mage Guild? Om ikke meld deg på. På andre

oppdraget til Mage Guild i Balmorra, skal du legge en falsk soul gem i

skapet til en enchanter. På det skapet ligger det bla. en grand soul gem

med en Winged Twilight inni. TA DEN!!! Den er kan du selge for 60000 (60k).

Det ligger også noen andre soulgems der. Ta bare alle.

Creeper i Caldera kjøper disse for full pris, men han har ikke mer en 5k i

penger så du må selge dritt til'n for å så gjøre litt kreativ kjøping.

(Etter 24 timer får han pengene tilbake. Så selg for 5k, vent, selg for 5k

igjen osv.) Når du skal selge noe til 10k, selger du den og kjøper noe

tilbake for 5k. Etter 24 timer, selger du tilbake det du kjøpte. Langvarig,

men abselutt verd pengene.

 

Når du har ca 35000 penger, skaff deg en ring eller en amulett som klarer

minst 100 i soulvalue. Skaff deg en open spell. (kjøper lett en for 300-400

gull)

Når du har dette kan du gå til en enchanter (Men ikke til hun du stjal fra.

Hun må du ALDRI bruke mer). Velg å enchante ringen med open spell 100-100.

koster deg en soulgem'en til 2800 kr (En du stjal) og ca 35000 gull. Åpner

alle dører i hele spillet. Eneste stresset er å skaffe nok penger til den.

Er du magiker er det rimelig enkelt å skaffe seg penger. Har du nok

soulgems, er det bare å bruke soultrap på alle monster du møter på. Selg

alle "fulle" soulgems til Creeper. 35k blir da ingen problemer.

Lenke til kommentar

Gå etter Lords mail i Ebonheart! Spør litt rundt omkring i Ebonheart etter Lords mail. Desidert beste cuirass'n i spillet =)

 

Husker ikke helt om den er med på bare Tribunal eller om den er der hele tiden.

 

Eller dra til Tel Fyr (et stykke ut i spillet) så har han et skap med lock level 100 som inneholder en dadric enchanted cuirass som er enchanted med Resist Magicka 60%

 

Very nice :woot:

Lenke til kommentar

Vel vil bare henvise til denne linken på hvordan du får masse penger et godt våpen , kan åpne alle dører og kister og dermed få glass armor, det ødelegger kanskje noe av sjarmen ved spillet, men er vel verdt å prøve ut :)

Ps: det står at det kun er for x-box versjonen men det virker like godt i pc- versjonen

 

http://db.gamefaqs.com/console/xbox/file/m...quick_start.txt

 

mvh nerd-light

Lenke til kommentar

Har ikke funnet noe komplett sett av deadric armor noe sted. Hender art dremora lord og golden saint (kanksje flere) dropper dem. (Golden saint dropper svært ofte glassvåpen, og en del rustning.) Du får også en del magisk deadric armor om du gjør tribunal temple og telvanni missions. En del av disse kan du forøvrig finne uten å få det som oppdrag. Anbefaler alle å joine tempelet.

 

Telvanniene har mye fete greier på seg og i skap og diverse. Vurderer å bli varulv når bloodmoon kommer, og utslette alt av telvanni...

Lenke til kommentar

Ang. Lord's Mail får du den som belønning i det siste oppdraget for Imperial Legion. Da må du duellere med den gamle guildmasteren først.

Man får også det feteste sverdet i spillet (utenom Tribunal), Chrysamere som en av de aller siste Imperal Legion oppdragene. Anbefaler alle fighters å joine dem og jobbe seg oppover. Får mye bra armor når du avanserer også. Imperial Knight armor (fullt sett) er noe av det bedre.

Har aldri funnet Daedric cuirass, fant en hanske engang og en Left Pauldron. Men nå har jeg jo ikke prøvd Telvanni sine missions siden jeg joina Redoran-huset tidlig i spillet.

Anbefaler forresten å kjøre gjennom Tribunal-expansion før du er ferdig med spillet. Får med seg mye bra våpen og armor som ikke fins i "gamle" Morrowind gjennom hovedquesten der. Greit å ta med seg videre i Morrowind-kampanjen :)

 

Jeg har erta på meg alle Dremora-lordene jeg kunne finne, men de dropper aldri armor, bare daedric-våpen innimellom, og de er så tunge at det ikke er noen vits likevel.

Har en level 34 Crusader som har hangla seg gjennom Tribunal og Morrowind (nylig), og enda er det en haug quests som ikke er fullførte i journalen. Laster ned mod'er og småkampanjer nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...