kamikaze303 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg har nettopp flyttet routeren fra loftet og ned i stua, og merkelig nok så har jeg nå dårligere signal i kjelleren!! Jeg tror det er fordi routeren står i et hjørne i stua og pc'n står i motsatt hjørne i kjelleren, det er betong mellom etasjene. Ser ikke ut som signalene liker å gå på skrå gjennom betongen. Hva er den enkleste måte å løse dette på? Jeg har også en xbox i kjelleren, i den andre enden, det gjør vel bruk av en "directional antenna" umulig? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Signalene velger alltid den veien de har minst dempning. Hvis du tidligere hadde antennene på samme side av huset, så kan det tenkes at de ble reflektert i nabohuset e.l. Enkleste løsning er sikkert homeplug som er nettverk over strømnettet. 200Mbit versjonen er ganske stabil over litt avstand. Det er selvsagt mulig å øke signalstyrken med en retningsantenne, men det er ikke sikkert du får best signal ved å peke rett mot routeren Lenke til kommentar
kamikaze303 Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 homeplug ja, høres smart ut! Anbefalinger?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Devolo har ganske godt omdømme: link Ellers har http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24489 tilbud på et 200Mbit kit til ca 500kr +mva & tollgebyr nå, men det har US-plugg. Du kan sette på en slik... 110 - 220V plugg Endret 8. september 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Før du kjøper noe kan du jo prøve å snu og vende litt på antennene, og se om du får bedre signal. Men hvis ikke, er vel den enkleste løsningen Homeplug, som ble nevnt her. Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Før du kjøper homeplug, skjekk denne videoen. Signalet økte med nesten 70 prosent hos meg, så guiden er til å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå