abene Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Mozilla skal etter planen være klar med Firefox 4.0 om ett år. Les mer Lenke til kommentar
maddog69 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 ...og 5'ern er nok klar om 2 år. Dette er toppsaken kl. 0950. Hva er nyhetsverdien her? Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Litt morra snacks kanskje? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Ting som skjer langt inn i fremtiden må jo ansees som en nyhet Dog jeg stiller meg temmelig likegyldig til når webbrowsere kommer i ny versjon... webbrowsere er kanskje verdens kjedeligste emne, bortsett fra dokumentarkiveringsteknikker. Lenke til kommentar
langvandre Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Webbrowsere er nok verdens kjedeligste emne når det er IE en bruker Tenk om Mozilla folkene kunne gjøre som utviklerne av Xsara grafikk app.; håndkode de delene av Firefox som påvirker ytelsen mest, direkte i maskinkode/assembly. Da kunne vi nok få hastighetsrekorder vil jeg tro... tipset er helt gratis Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 håndkode de delene av Firefox som påvirker ytelsen mest, direkte i maskinkode/assembly. Problemet med det er at dagens kode blir brukt på seks-syv-åtte forskjellige instruksjonssett. Hvilket er det som skal overleve og hvilke skal legges ned? Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Fa** til mas da! oh my God! skal starte min egen HW side! Må jo være kjempe enkelt å skrive slike tulle nyheter som dette! Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 gidd whine. les/ikke les det du føler for Lenke til kommentar
King Saul Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Problemet med det er at dagens kode blir brukt på seks-syv-åtte forskjellige instruksjonssett. Hvilket er det som skal overleve og hvilke skal legges ned? Er jo ikke noe problem å kode i forskjellige instruksjonssett. Eventuelt kan man håndkode det for de mest utbredte platformene, og ha C-koden som fallback. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det gjelder bare å finne noen som gidder å først skrive koden og så maintaine koden parallellt med C-koden. Jeg ser ikke helt at det skjer med det første. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Den som skriver en XML parser i assembly ville blitt helten min. Særlig siden koden ikke er flyttbar, akkurat nå er vel x86 og x86-64 mest relevant, men FireFox kjøres jo også på andre plattformer. Og det kommer aldri til å skje, ytelsen man tjener på å bruke Assembly er i dette tilfellet ikke nok til å sette mange mennesker til å skrive og vedlikeholde den. Assembly er et helvete å skrive sammenlignet med C. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg er mer spent på når vi får se en skikkelig 64bit versjon på Macen. Nå som vi har fått Snow Leopard som pusher mer og mer over på 64 bit, hadde det vært strålende med Firefox på 64! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå