Gå til innhold

Krav etter oppsiggelse

DaXoN

Anbefalte innlegg

Vis man etter en periode i jobb får en oppsigelse hva skjer i teorien da? altså hvor står man ?

Får og ta et eksempel som meg selv,

Jeg fikk det nu pga resultater i salgs bedrift, jeg har husleie og betale / strøm / mat / buss og div regninger, jeg jobbet får provisjon og dermed kan man jo legge sammen 2 og 2 og se enkelt at vis jeg ført vis fyken pga resultater at min neste lønns sjekk er nærmere 0 *også pga sykdom og dermed 0 salg*

Hva kan nav hjelpe med i situasjoner som dette mens jeg leter etter en ny jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil nok få dagpenger fra NAV dersom du registrerer deg som arbeidsledig hos dem. En kamerat av meg på jobb ble sagt opp på grunn av dårlig resultater, og han fikk støtte fra NAV, dog veldig lite. Tror det har litt å si hvor mye du har tjent tidligere, og han hadde vært lærling. Husk at du kan få utbetalt feriepengene du har opparbeidet deg, så har du en liten "boost" å leve av mens du søker andre jobber.

Edit: utrolig hva man finner med litt google:

http://www.nj.no/no/Dine_rettigheter/Nedbe....b7C_xdHMXw.ips

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Du vil nok få dagpenger fra NAV dersom du registrerer deg som arbeidsledig hos dem. En kamerat av meg på jobb ble sagt opp på grunn av dårlig resultater, og han fikk støtte fra NAV, dog veldig lite. Tror det har litt å si hvor mye du har tjent tidligere, og han hadde vært lærling. Husk at du kan få utbetalt feriepengene du har opparbeidet deg, så har du en liten "boost" å leve av mens du søker andre jobber.

ikke jobbet der så utrolig lenge så tror ikke den boosten er så mye :)

Men får vel ta turen til nav og søke om utbetaling av ferie penger også

Lenke til kommentar
Men da har du kanskje ikke tjent så mye, og da er det sikkert mindre å hente hos Nav vil jeg tro.

hehe litt ironisk egentlig, at du må ha tjent mye på en jobb får og få hjelp ifra staten når det er dritt, blir litt motsat av det jeg ville trodd

Men trodde de hadde minste summer og div sånt når du fikk fyken

Lenke til kommentar
Velkommen til virkeligheten. Sånn er det. Jeg husker at etter endt førstegangstjeneste fikk de andre soldatene støtte fra NAV, men jeg som hadde vært lærling i 2 år fikk ikke støtte når jeg var ferdig, for da hadde det gått ett år siden endt førstegangstjeneste.

Vel jeg kan si helt ærlig at jeg er ikke glad i nav

sist gang gikk det så langt at jeg måtte minne de på hva jobben de sin gikk ut på og at vis de ikke skjerpet seg kontaktet jeg advokat, gikk et par dager så var alt i orden da plutselig *rart*

Skal ta med en kompis denne gangen som kan de fleste regler / lover og sånt får at det ikke blir noen problemer denne gangen tror jeg ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...