Tåkelys Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Har merket den siste uken, at en fil, plutselig dukker opp på skrivebordet. Under egenskaper for filen står det: Filtype: Fil Beskrivelse: ~ Når jeg åpner filen, står det først masse: œËËuÒ‘X ÀOyV¤ Q Ð ¤ : Є h D : Є Є ˜ ä! Є $ ´¦ 9 Є „+ : ô Þ ¤ À F € 3 2 8 5 4 € 3 2 8 5 5 € 3 2 8 5 6 osv. Litt lengre nede ligger navn på venner i messenger mellom disse tegnene. Jeg kan og finne masse e-mail adresser mellom disse tegnene. Jeg har nå slettet denne filen flere ganger. Men etter en stund dukker den opp igjen. Har også kjørt virus scan(med siste oppdateringer) flere ganger uten at den merker noe. Så er det noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
Invert Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Jeg vil tippe du har et virus som utnytter msn messenger, det vil si at viruset kopierer seg selv til alle du har på kontaktlisten din. Du kan jo sjekke dette med et antivirus program som eventuelt Norton Antivirus eller McAffe eller Norman Antivirus. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 Jeg har kjørt Norton antivirus flere ganger nå, med siste oppgateringer. den finner ikke noe. Så min neste tanke er å formatere harddisken og instalere alt på nytt. Men jeg vil helst unngå det. Har så mye programmer instalert. Så det vil jo ta en evighet å gjøre alt på nytt. Lenke til kommentar
Invert Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Viruset må jo ha en prosess den kjører, så hvis du har sett i taskmanager før og vet sånn ca hva som trengs der så avslutter du det du mener ikke skal være med, ikke ha word eller lignende opp siden du kan slå av word også uten lagringsmuligheter. Etter det kan du sjekke Start->programfiler->oppstart <---hvis det ligger noe der som du ikke vet hva er , fjerner du det, så kan du kjøre "msconfig" fra commandline og se om du kan skru av noe der som du ikke trenger men ikke ta bort slike ting som er nødvendig for systemet. Etter alt dette er gjort kan du slette filen og starte på nytt. HVis ikke dette hjalp kan det være at du kan prøve å avinnstallere msn messenger og innstallere det på nytt, siden det sikkert dreier seg om en msn trojaner eller et virus. Håper dette hjelper deg Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Fra min tråd om det samme: Husket at jeg leste en artikkel om dette for noen uker siden: ---Mystery solved! It is the result of a windows update 330994 patch. You get the temp file after a change is made to your address book in Outlook express. You can see if you have the patch by going to IE....Help...About and seeing if the patch is listed there. I made a change to my address book this morning and "Bingo" the file appeared! ---That (tilde) file is most probably appearing as the result of installing the "April 2003, Cumulative Patch for Outlook Express (330994)". Microsoft is aware of the problem and is supposedly working on a fix. Many people are experiencing this problem and from what I've read about this problem that icon will also reappear when you reply to an e-mail and you have your Outlook Express set up to enter the persons e-mail address to your address book whenever you reply to an e-mail. You can either just put up with it or follow the uninstall directions for the patch at the link below. http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/330994/default.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå