-Serenity- Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg ble nylig permitert fra min stilling på ubestemt tid, og derfor har jeg begynt å se meg rundt etter andre stillinger. Har også tenkt å søke på noen stillinger, og lurer derfor på hvorvidt jeg burde nevne i søknaden at jeg er permitert, og at det da naturlig nok er årsaken til at jeg søker stillingen? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Høres ikke mindre fristende ut å ansette en person som er helt arbeidsledig. Nå vet vi ikke grunnen til at du er permitert, men hvis det er på grunn av f.eks nedskjæringer o.l vil det vel neppe skade å nevne det. Det må ikke høres ut som at du stikker tilbake til den jobben når du ikke er permitert mer. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg hadde sagt i fra om at jeg var permitert. For ny arbeidsgiver så er det bare fordeler egentlig: * Du ble permitert, så det er ikke din feil at du er uten jobb. * Du er permitert, så du kan starte hos dem mye tidligere enn den vanlige 3-måndeders oppsigelsestiden. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Teknisk sett så er du fremdeles ansatt i den bedriften du er permitert fra. Så jeg ser ingen grunn til å nevne det i en søknad. Blir det spørsmål anngående oppsigelsestid i et intervju, er jo selvsagt dette en fordel for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå