bergaloevera Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Har jeg virus?? ESET NOD32 finner ikke virus på maskinen min.... Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) høyere klikk på sidebar.exe - åpne filplasering og si hvor den er Endret 7. september 2009 av Submit Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Slå av SideBar da, vel.. (forstår ikke hvorfor folk bruker noe så ubrukelig og systemtungt system som Vista uansett, men men..) Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Som dere kan se så har jeg 2 forekomster av sidebar.exe er det normalt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Er nok ikke selve sidebar.exe som bruker mye cpu , men heller en dårlig (dårlig kodet) 3.parts gadget du har lagt inn kanskje. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Slå av SideBar da, vel.. (forstår ikke hvorfor folk bruker noe så ubrukelig og systemtungt system som Vista uansett, men men..) du så kansje ikke så mye på bilde han linka? hvis du ser så er det 2 forskjellige sidebar.exe der. en som bruker 0 og en som bruker 50. er ikke alle som gidder/har nok kunskaper til og legge inn eller gidder og kjøpe XP. tenkt på det noen gang? trolig ikke. alle i norge er ikke like datakyndige vettu @ microlaXx: gjør det jeg sa noen poster over. den ordntlige sidebar.exe skal ligge her: C:\Program Files\Windows Sidebar Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Hmm kanskje det.. Har avinstallert de som ikke er der med windows så får vi se om det hjelper etter en omstart.. Men det er altså ikke noe kjent virus som utgir seg for å være sidebar.exe som dere vet om da altså..? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 ... hvorfor klikker du ikke på sidebar.exe prosessen som er i taskmanager - høyere klikker - og åpne filplasering og si hvor fila er? da kan jeg si om dette er virus eller den normale sidebar.exe som bare har en veldig tung gadget Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Fordi jeg akkurat lukka den og må restarte først.. Og maskinen jobber med noe som skal bli ferdig først før jeg restarter Gjør det om 10 min ;-) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Det er normalt med to sidebar.exe prosesser. Sidebar består av to prosesser, en Sidebar.exe prosess som hoster Windows Gadgets og en "child" Sidebar.exe prosess hoster "third-party" Gadgets. Edit: Høres ut som jeg har rett i at du har noen "dårlige" 3.parts gadgets installert. Endret 7. september 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Se vedlegget. Som dere ser er det bare 1 sidebar.exe som kjører nå.. Men på 55-70 % CPU load konstant... Den ligger der den skal ligge? Skjønner ikkeno.. Har sletta alle widgets som ikke kommer som standard med Windows nå tror jeg. Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Har sletta alle widgets som ikke kommer som standard med Windows nå tror jeg. De som kommer standard med Windows er neppe problemet. 'Hjemmelagede' widgets derimot som ikke er testet skikkelig før han/hun som har laget dem la dem ut for nedlastning derimot kan skape mye kluss. Endret 8. september 2009 av Transponder79 Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Har deaktivert hele sidebar driten så da er det problemet løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå