breiulf Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 De siste årene har søvnen min endret seg fra normal til super abnormal. Jeg går i søvne hver natt, flere ganger om natta. Jeg er både våken og klar over at jeg er våken og går. Jeg kan nekte med samboer om at jeg går i søvne, og lell går jeg faktisk i søvne. Gjør så mye rart om natta, sitter i senga og prater tøv, ser ting som ikke er der, leter etter ting som ikke er der. Av og til skjer det mere grusomme hendelser, spesielt å ble kvalt. Våkner med følelsen av at noe ligger i halsen (tegnestifter, nåler, kattunge, avis, you name it) noen ganger er jeg sikker på at nå er det slutt.... Noen som har noen tips? jeg har ikke pustestopp. Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Ikke at jeg har noe som helst medisinsk erfaring, men ang. det at du føler at du blir kvalt og at det kan kjennes som det ligger noe i halsen: kan det være problemer med mandlene? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 tar du noe vitamin-tilskudd? hørte om en som tok zink som fikk abnormale drømmer, det sluttet når han slutter å ta vitaminer... Lenke til kommentar
breiulf Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Har fått lege til å se på mandlene, de er alltid normale Tar ingen kosttilskudd heller... mine tanker har vært om det kan være et slags vitamin mangel.. Jeg snorker en hel del selv om jeg ligger med 2 puter og på siden. Akkurat stått opp nå, og i natt var jeg også oppe (selvsagt) soverommet var ikke til å kjenne igjen.. snodig hva.. tok sikkert 2 minutter før jeg la meg igjen Lenke til kommentar
enola117 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Most of the time the dreams and the way we react while sleeping is related with the things we did over the day. Your night disorder may be caused by some problems you have in your life, some concerns, some tragical event you can get over, etc. Also the cause may be, as you implied, some vitamin deficiency. Drink some natural hot tea before you go to sleep and try to make few yoga and mental exercises. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Parasomnia er en psykiatrisk/psykologisk plage som kan behandles. Ta kontakt med legen din. Vaio Lenke til kommentar
breiulf Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Setterstor pris på alle forslag Er så lei av å være trøtt om dagen, det skjer noe rart hver natt, forrige natt våknet jeg og kjente ikke igjen soverommet... jeg trodde jeg var i et annet rom. Dette har skjedd 4-5 ganger de siste 6 ukene. Plagsomt. Var hos legen og han fikset søvn registrering til meg, men det er av den typen der man stikker en slange oppi nesa og nedover... koblet opp mot en boks som samler data osv... gjorde dette i 2006 pga jeg våknet den gang VELDIG ofte der jeg trodde jeg ble kvalt (eller at jeg holdt på å bli kvalt) Noen ganger er det så ekte at jeg går rolig på badet med halsen full av spisse gjenstander. hørt på makan liksom... så går det et minutt og så skjønner jeg at det MÅ være tøv, og så svelger jeg forsiktig. Terror Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå