Xanman Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Jeg har nylig kjøpt meg nevnte TV, og hørt at bildeinnstillingene som er på tven når du får den er relativt kleine. Vet noen hvor jeg kan finne idealinnstillingene? Endret 8. september 2009 av GoreGalore Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Please, folkens. Jeg er kanskje litt utålmodig, men det er bare fordi jeg er så ivrig etter å få testet ut TVen med optimalt bilde. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 ◦Picture (Contrast) : +80 ◦Brightness : +72 ◦Color : +50 ◦Tint : 0 ◦Sharpness : +35 ◦Color Temperature : Warm 2 ◦Color Mgmt : Off ◦C.A.T.S. : Off ◦Video NR : Off ◦Block NR : Off ◦Mosquito NR : Off Hvis du er opptatt av idealinnstillinger så burde du kjøpe deg en kalibrerings dvd. En DVE disc kan du kjøpe hos de fleste forhandlere som selger tv. Det er nemlig slik at andres idealinnstillinger ikke alltid blir helt riktig hos deg siden dette også beror på rommet og lyset du har hjemme hos deg selv. En liten tommelfingerregel er at man ofte finner gode innstillinger når man stiller de fleste meterne ned mot midten. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Glemte at jeg hadde laget denne tråden, men jeg prøvde å endre innstillingene i dag. eneste problemet er at målerne bare går fra 0 til 60. Hvordan endrer jeg på dette? Edit: Dessuten står det at jeg skal ha THX som bildemodus, men jeg kan bare velge mellom Dynamisk, Normal, Cinema og Spill. Jeg tror de instillingene er ment for de amerikanske modellene. Edit 2: Har nå lett en god stund uten å finne europeiske innstillinger for min tv. Jeg skal ta en tur til den lokale Expert-butikken i morgen og se om de har en kalibrerings dvd, men jeg tviler litt på om de har noen. Endret 1. oktober 2009 av GoreGalore Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Expert skal ha helt greie kallibrerings dvd-er til en grei penge... THX modus er kun noe de amerikanske modellene har. I Norge må du vel opp på V10 modellene for å få denne funksjonen... Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Det gamle kvinnemennesket på Euronics (var visst ikke Expert lenger) hadde ikke peiling på hva en kalibrerings-dvd var for noe en gang, så jeg får nok bare fortsette å lete på nettet. Hvordan funker en kalibrerings-dvd, egentlig? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Jeg vet at Expert har slike dvd-er... Funksjonen er enkel nok... Det er som regel et "step by step" system hvor du stiller de forskjellige metre i forhold til bilder og grafer dvd-en viser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå