Mevon Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Lurer på om noen vet om et program som fungerer i Mint som kan konfigurere boot menyen (der du velger mellom OS'ene). Har prøvd Startup-manager men jeg får det ikke til å fungere. Jeg får installerte det, men når jeg prøver å starte det så skjer det ingen ting. Takker for svar. Endret 7. september 2009 av Mevon Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg vet ikke helt hva du har tenkt å gjøre med boot-innstillingene, men husk at boot-menyen er en vanlig tekstfil som du kan gå inn å redigere med "sudo-rettighet": f.eks. sudo nano /boot/grub/menu.lst Men vær forsiktig og les nøye de henvisningene som finnes i filen hvis du ikke har gjort dette før! Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Jeg skal legge inn Windows XP i boot listen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hallo, jeg dualbooter med Vista(les: starter den opp når jeg er tvunget). Dette er bunnen av min menu.lst i /boot/grub: # This entry automatically added by the Debian installer for a non-linux OS # on /dev/sda1 title Windows Restore (loader) rootnoverify (hd0,0) savedefault makeactive chainloader +1 # This entry automatically added by the Debian installer for a non-linux OS # on /dev/sda2 title Windows Vista rootnoverify (hd0,1) savedefault makeactive chainloader +1 "Title" har ikke noe å si da det er bare hva det kommer til å stå i grub, men "rootnoverify" er viktig, altså partisjonen Windows er installert på. Alternativt kan du prøve sudo update-grub i terminalen(den oppdager kjerner og ditt og datt og legger til det). Lenke til kommentar
atlef Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 atlef skrev i sin terminal: sudo apt-get install bum Og Boot Up Manager var installert. atlef. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Har fått det til nå, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå