Kvikkfort Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg lurer på å dra til fjells i høstferien. Ta med meg teltet, hagla, fiskestanga, primusen o.l . Er det noen som har forslag til hvor man kan dra for å få den ultimate turopplevelsen, tenker da på destinasjoner i Møre og Romsdal Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 http://www.romsdal.com/info/content/FH6XJFK5 Lenke til kommentar
EmilCowboy Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 høres ut som et kult forslag..men sjekk ut hardanger vidda. fin natur, mange fine fiske vann. var der i fjor og fikk ørrert på 6,8 kg..vurderer å dra i høstferien. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Ikke for å stjele tråden din, men hva bør man ha med seg? Hva skal du ha med deg? Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Ikke for å stjele tråden din, men hva bør man ha med seg? Hva skal du ha med deg? Burde egentlig ha med seg minst mulig siden vekt er viktig på lengre turer Lenke til kommentar
Kvikkfort Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Ikke for å stjele tråden din, men hva bør man ha med seg? Hva skal du ha med deg? Burde egentlig ha med seg minst mulig siden vekt er viktig på lengre turer Sant det ja, men jeg skal ha med meg det jeg virkelig trenger mest, dvs , hagle, bly, fiskestang, telt, og litt mat Har muligens fått med meg en kar som kjører bil nå, så det blir kanskje utenfor Møre og Romsdal Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Kan jo sitere fra villmarksboka til Lars Monsen, her står det en meget bra liste over utstyr og bekledning som er obligatorisk på en ukestur: Sekk Sovepose Liggeunderlag Telt Armbåndsur ( for nøyaktig orientering ) Kart Kompass Evt Gps Kniv Fyrstikker Tørr never Svartkjele Skje Trekopp Proviantpose Myggmiddel Dette er det mest basic å ha med seg, står en lang liste med andre ting som kan vurderes, men tok bare det viktigste God Tur Endret 9. september 2009 av Vegar(d) Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Sant det ja, men jeg skal ha med meg det jeg virkelig trenger mest, dvs , hagle, bly, fiskestang, telt, og litt mat Har muligens fått med meg en kar som kjører bil nå, så det blir kanskje utenfor Møre og Romsdal Hva er det jeg ser? Du er klar over blyforbudet, ikke sant? Ho ho ho, jeg er slik en artig kar... Lenke til kommentar
Kvikkfort Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Sant det ja, men jeg skal ha med meg det jeg virkelig trenger mest, dvs , hagle, bly, fiskestang, telt, og litt mat Har muligens fått med meg en kar som kjører bil nå, så det blir kanskje utenfor Møre og Romsdal Hva er det jeg ser? Du er klar over blyforbudet, ikke sant? Ho ho ho, jeg er slik en artig kar... Joda, er det ja, men faen, det er jo nesten det eneste som funker Har en del etter svensketurer shø Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Også er det slike ting en ikke skriver på åpne forumer..... Lenke til kommentar
frevild Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 SekkSovepose Liggeunderlag Telt Armbåndsur ( for nøyaktig orientering ) Kart Kompass Evt Gps Kniv Fyrstikker Tørr never Svartkjele Skje Trekopp Proviantpose Myggmiddel Trenger vel ikke ta med never. Det finner man jo i naturen! Fyrstikker pakkes vanntett. Ville droppet trekopp og i stedet tatt med foldekopp av plast. Og husk paracet. Hodepine er aldri gøy. Gledelig tur. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Også er det slike ting en ikke skriver på åpne forumer..... Er det ikke lov til å bruke opp dem ammunisjonen man har liggende engang? Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Også er det slike ting en ikke skriver på åpne forumer..... Er det ikke lov til å bruke opp dem ammunisjonen man har liggende engang? Selvfølgelig ikke... Lenke til kommentar
BraxKung Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ørreten er vel fredet nå og, så legg igjen fiskestanga du Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Lov til å fiske til livets opphold da. Så legg igjen provianten og sats på å kjøpe dags/helgekort på jakt i området og prøv å skyte/fiske maten du trenger Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Er det ikke lov å fiske i større vassdrag? Trodde det bare var ulovlig i elver der fisken gyter Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Nei. Fisket åpner 20.06 (ca) og avsluttes 31.08 (ca) rundt omkring i landet med unntak av visse vassdrag med diverse parasitter osv. Men så lenge man fisker til livets opphold kan man fiske når, og hvor man vil. Samme om det er i et privat vann på en aldri så ulovlig del av året Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Nei. Fisket åpner 20.06 (ca) og avsluttes 31.08 (ca) rundt omkring i landet med unntak av visse vassdrag med diverse parasitter osv. Men så lenge man fisker til livets opphold kan man fiske når, og hvor man vil. Samme om det er i et privat vann på en aldri så ulovlig del av året Hehe, fiska i rimi hagens private vann ved hytta hans i Hallingdalen i sommer føltes godt å dra opp et par kilos ørretter der Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ja, stick it to the man! De jævlene som røvet til seg både land og vann i fordums dager og prøver nå å nekte Ola Nordmann fra å ta det i bruk kan flytte til Sveits å ta seg en laaaang laaaang ferie så skal jeg komme å forvalte for dem helt gratis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå