Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva slags sykdom har jeg?

Gjest Guest_Mona_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Mona_*

Jeg har hatt symptomer på blærekatarr kjempelenge nå, svie når jeg tisser, må på do absolutt hele tiden, det kommer og går som det vil. Har vært hos legen flere ganger og levert urinprøve, men den viser alltid negativt utslag på blærekatarr. Tok også en klamydiatest, men den slo også negativt ut. Nå begynner jeg å bli temmelig lei av dette. Har ikke fått noen hjelp av fastlegen min, hun sa det mest sannsynligvis kom til å gå over snart, og siden det ikke kommer noe positivt svar fra prøvene får jeg ingen medisin. Hva søren er det her? Jeg er depserat etter hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du testet for eksempel Gonorrè?

Kan kanskje også være noen form for sopp, Candida eller lignende som kan ha dukket opp pga antibiotikabruk eller pga hygienen.

Regner med at du tørker mot anus og kun en vei og at du er flink men ikke overdriver med såpebruken nedentil.

Fortsetter problemene så kan det være lurt å oppsøke spesialist.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mona_*
Har du testet for eksempel Gonorrè?

Kan kanskje også være noen form for sopp, Candida eller lignende som kan ha dukket opp pga antibiotikabruk eller pga hygienen.

Regner med at du tørker mot anus og kun en vei og at du er flink men ikke overdriver med såpebruken nedentil.

Fortsetter problemene så kan det være lurt å oppsøke spesialist.

Jeg tror ikke det er en kjønnssykdom, da kjæresten min ikke har noen plager i det hele tatt, og vi har vært sammen siden februar. Har ikke brukt antibiotika, og føler da selv at jeg har god hygiene. Men hva er Candida?

Lenke til kommentar

Bare et forslag.

Det kan jo egentlig være alt mulig, men greit å starte med det som er litt vanlig? Derfor jeg nevnte kjønnsykdommer og sopp.

Man trenger jo heller ikke alltid å ha alle symptomene for at det skal stemme, varierer vel litt fra person til person og fra sykdom til sykdom.

Tror desverre jeg ikke har stort sett mer å bidra til her så jeg ønsker deg lykke til videre og at du finner ut av hva som feiler deg :)

Lenke til kommentar
Jeg har hatt symptomer på blærekatarr kjempelenge nå, svie når jeg tisser, må på do absolutt hele tiden, det kommer og går som det vil. Har vært hos legen flere ganger og levert urinprøve, men den viser alltid negativt utslag på blærekatarr. Tok også en klamydiatest, men den slo også negativt ut. Nå begynner jeg å bli temmelig lei av dette. Har ikke fått noen hjelp av fastlegen min, hun sa det mest sannsynligvis kom til å gå over snart, og siden det ikke kommer noe positivt svar fra prøvene får jeg ingen medisin. Hva søren er det her? Jeg er depserat etter hjelp!

Her er et par gode råd mot UVI:

Drikk surt, dvs juice, tranbærsaft.

Unngår tamponger.

Tissing etter samleie.

Vask med ph nøytralsåpe.

Unngår G-strings eller "kommando"

En ung dame med god immunforsvar, som ikke bruker antibiotika, får sjelden candidasis. I såfall vil det blir candidasis i vagina. I tillegg har du vært undersøkt av en lege, da antar jeg at hun ville har "sett" symptomene.

Hvis du er ikke fornøyd med legen din, husk, du kan alltid bytte.

Vaio :)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...