Gå til innhold

Modulær, 500W+, stillestille

genser

Anbefalte innlegg

Min Mist Modulær 550W røk forleden dag, og må byttes i ny. Strømforsyningen brukes i et åpent kabinett og trenger sjelden mye kjøling.

Kriterier:

- Modulær

- 550W

- Stille stille, spesielt når det er relativt kjølig luft rundt

Er godt fornøyd med min nesten lydløse Mist Modulær 550W, men den ser ut til å ikke selges lengre. Storebror 650W ser ikke ut til å være ventet inn på lager med det første, og koster attpåtil opp mot tusenlappen.

Trenger derfor en annen kandidat, og setter pris på innspill.

Synes det er stivt å betale 900 kr eller mer, men om det må til så må det til.

Endret av genser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Strømforsyningen er ikke modulær på noen måte, alt av kabler stikker ut på baksiden i et solid kaos.

Netshop disker vel opp med en ny om den plutselig bare tok kvelden... Se hva de tilbyr og fortell dem at støy er viktig.

Corsair og Seasonic er forholdsvis sikre valg.

Lynnedslag som var årsaken.

Takk for tips. Har sett på Corsair, de har flere til akseptable priser. Vet du om alle i HX-serien har modulær tilkobling? Denne er et godt alternativ, til fin pris hos Amentio, men der står det ingenting om at den er modulær.

Seasonic hadde et godt alternativ(forutsatt at den er modulær?), men litt stiv pris. Men er den den jeg bør gå for skal det gå greit.

Lenke til kommentar
Da vil jeg tro det blir en Corsair HX 520W på meg, forutsatt at ikke MIST'en plutselig dukker opp på lager.

Takker for innspill :)

Hva er fordelene med en modulær strømforsyning? Har ikke hørt dette begrepet før, og synes det så dyrt ut med nesten 800kr for 500W.

Lenke til kommentar

Modulær betyr at PSU har kontakter man kan ta av/på, i motsetning til andre som har alle kablene festet permanent. Disse PSUene koster mer å produsere, men for folk som ikke ønsker for mye kabelrot, eller ikke har steder å gjemme de ubrukte kablene, så er er modulære strømforsyninger ganske praktiske.

Lenke til kommentar
Modulær betyr at PSU har kontakter man kan ta av/på, i motsetning til andre som har alle kablene festet permanent. Disse PSUene koster mer å produsere, men for folk som ikke ønsker for mye kabelrot, eller ikke har steder å gjemme de ubrukte kablene, så er er modulære strømforsyninger ganske praktiske.

Takk for svar! Da har jeg kanskje bruk for det, ettersom jeg ønsker god luftflyt i et lite mATX kabinett, og en stor klump med kabler hjelper sikkert ikke all verden :)

Endret av 8086
Lenke til kommentar

Hehe, ikke mange smårollinger her i gården. Eller, det må isåfall bli meg, men jeg holder pølsefingrene for meg selv.

Er veldig fornøyd med kabinettløsningen. Bortsett fra de noen få sommerdager klarer jeg meg med CPU-viften satt på minimum, og maskinen er så godt som lydløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...